News Flash:

Dieta care iti scade tensiunea

7 Martie 2018
461 Vizualizari | 0 Comentarii

Atunci cand vine vorba de tensiunea arteriala ridicata, majoritatea recomandarilor în privinta alimentatiei se refera la ce sa nu mancam: sare, alimente ultraprocesate, carne rosie etc. O alta abordare, cea în care ne concentram mai degraba pe ce alimente sunt indicate atunci cand vrem sa ne protejam de hipertensiunea arteriala, ar putea face lucrurile mai usoare.

Potrivit specialistilor în nutritie, o alimentatie de tip mediteraneean, bazata mai ales pe legume, verdeata si produse lactate poate avea un astfel de efect.

Secretul grecilor pentru o dieta sanatoasa 

Potrivit majoritatii studiilor, potasiul, magneziul si polifenolii sunt substante care joaca un rol important în reducerea tensiunii arteriale, astfel ca o dieta bogata în aceste elemente ar putea fi potrivita pentru cei care au probleme cu hipertensiunea.
Zarzavaturile cu frunze închise la culoare, cum este spanacul sau mangoldul sau argula (voinicica) sunt pline de potasiu, magneziu si flavonoide, dar si de vitamina C, beta-caroten si antioxidanti, fiind ideale pentru salata. Lor li se adauga legume ca sfecla, telina, feniculul si verdeturile, nasturelul sau patrunjelul. Tot în salata puteti adauga nuci si seminte, o sursa importanta de potasiu si magneziu, dar si de vitamina E.

Pe lista fructelor care trebuie incluse în dieta se numara fructele de padure, bogate în flavonoide si vitamina C, pentru care multi le numesc "superalimente". Ele pot fi consumate la desert, ca atare sau în sucuri si smoothie-uri de fructe. Bananele, citricele, caisele si stafidele sunt de asemenea bogate în potasiu si sunt recomandate într-o dieta sanatoasa.

Dieta Moreno: Slabeste super-rapid si sanatos, in patru faze simple! 

si lactatele sunt recomandate într-o dieta care protejeaza orgaismul de hipertensiune. În special lactatele fermentate, ca iaurtul sau chefirul sunt asociate de anumiti nutritionisti cu un risc cardiovascular scazut.

Cacaoa si ciocolata aduc în dieta potasiu si magneziu, dar mai ales polifenoli, în cazul ciocolatei negre. si ceaiul verde si cel negru ofera o portie buna de flavonoide, asa ca sunt recomandate, la fel ca în cazul ciocolatei, cu moderatie.

sursa:jurnalul.ro


tensiunea arteriala sare alimente ultraprocesate carne rosie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1710 (s) | 34 queries | Mysql time :0.033092 (s)