News Flash:

Dieta Cambridge

3 Decembrie 2011
1937 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta Cambridge a fost conceputa de dr. Alan Howard de la Universitatea Cambridge in 1970. Este o dieta care se bazeaza pe inlocuirea meselor cu pachete alimentare, care asigura aportul zilnic recomandat de vitamine si minerale.

Exista 5 pasi pentru Dieta Cambridge, variind de la pasul 1, numit Sursa Unica (in jurul valorii de 500 de calorii pe zi) la pasul 5 (1500 calorii pe zi). Fiecare pas include cel putin un pachet alimentar de inlocuire a mesei, care ar putea fi un baton nutritiv, supa sau shake.

Principiul dietei este ca, odata cu administrarea corecta a cantitatii de proteine​​, carbohidrati, grasimi, continut scazut de calorii si cota zilnica recomandata de vitamine si minerale, organismul tau primeste toti nutrientii de care are nevoie si utilizeaza rezervele sale de grasime pentru energie si prin urmare, are loc arderea grasimilor. Si pentru ca dieta are continut ridicat de proteine nu vei pierde masa musculara asa cum se intampla in alte diete.

Indicatiile dietei Cambridge
Oricine are un Indice de Masa Corporala (IMC) de 26 sau mai mult si, daca aveti o relatie emotionala grea cu alimentele si/sau o cantitate mare de greutate de dat jos. Este o dieta buna de tinut sub supravegherea unui specialist.

Pentru pasul 1 si 2 din dieta Cambridge trebuie sa completati un formular medical si sa informati medicul dumneavoastra. Plus la fiecare 4 saptamani in cadrul pasului Sursei Unice, ia o pauza si serveste mese usoare mai degraba decat doar pachete alimentare. 

Dezavantajele dietei Cambridge
Ca in orice dieta, ai nevoie de vointa si poate fi greu sa mergi mai departe dar daca treci de primul pas, Sursa Unica, vei pierde in greutate rapid, ceea ce in mod normal, ofera oamenilor motivatia de a merge mai departe la pasul urmator al dietei.

Sunt persoane carora le este greu sa bea 8 pahare mari de apa pe zi. Nu ti se permite sa consumi guma de mestecat, bauturi dietetice sau ceai si cafea cu lapte pe durata pasului 1 si pasul 2 al programului. Chiar daca exista o mare varietate de pachete alimentare, unele persoane nu suporta orice gust.

Dieta este foarte sigura desi exista o mica minoritate de oameni care nu pot tine dieta din motive de sanatate. Efectele secundare ale cetozei sunt respiratia urat mirositoare, letargie pentru primele trei zile si dureri de cap, dar acestea nu sunt neaparat o regula pentru toata lumea.

Ce se intampla in cadrul dietei Cambridge
Te intalnesti saptamanal cu un consilier in cadrul dietei Cambridge, pentru a cumpara pachetele alimentare - poti cumpara aceste produse de la un consilier inregistrat si instruit in cadrul programului. Trebuie sa discuti cu acesta despre progresul facut in cadrul dietei si totodata poti vorbi despre problemele tale si dificultatile aparute pe parcurs.

In functie de pasul pe care il urmati, mancati intre trei pachete de hrana pe zi (pasul 1, Sursa Unica), sau un pachet de alimente cu trei mese si gustari pe zi (pasul 5), acest pas este inca echilibrat - scazut in grasimi si calorii, dieta scazuta in carbohidrati.

Toti pasii implica un consum mai mic de calorii decat de obicei, dar pasul 1 si pasul 2 implica renuntarea totala la carbohidrati, care pune corpul tau intr-un proces numit cetoza. Cetoza este atunci cand corpul tau foloseste rezervele de grasime pentru energie.

Alimente permise in dieta Cambridge
Pentru pasul 1 - Sursa Unica, ai doar 3 cutii cu alimente in cadrul Dietei Cambridge formate din apa, ceai / cafea, fara lapte, ceai din plante medicinale. Nu poti consuma orice alta mancare, lapte, alcool, bauturi dietetice sau guma de mestecat.

Pentru pasul 2 ai 3 cutii de produse alimentare cu un continut scazut de grasime, o masa scazuta in carbohidrati, cum ar fi salata cu branza de vaci sau legume la gratar la aburi. Ti se permit 1/5 lapte dar doar daca ai baut 8 pahare mari de apa si renunti la alcool.

Pentru pasii 3 si 4 aveti doar doua pachete de produse alimentare precum si un mic dejun de 150 de calorii si o masa principala, cum ar fi masa de pranz sau cina. 

Model Mic dejun: Fructe usoare si 3 felii de paine crocanta de secara cu branza sau smantana cu continut scazut de grasime. 

Model fel principal: crevetii se prajesc si se amesteca cu bucati mici de fructe. 

Pentru pasul 5 ai un pachet alimentar, 3 mese regulate si o gustare de 100 de calorii. 

Model de mic dejun: 50 g fulgi de cereale fara zahar, o portocala mica si un castron mic de iaurt cu fructe degresat.

Model de pranz: Supa de rosii si busuioc, un rulou mic de grau umplut cu branza de vaci. Un castron de 100 g branza proaspata cu continut scazut de grasimi.

Model de cina: Paella cu o portie de legume

Model de gustare: doua prajituri cu ciocolata.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta cambridge
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1184 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013490 (s)