News Flash:

Dieta asiatica, un mod de alimentatie sanatos

7 Noiembrie 2011
1972 Vizualizari | 0 Comentarii

Dieta asiatica este considerata printre cele mai sanatoase din lume. Studiile arata ca popoarele din Orient sunt mult mai sanatoase decat europenii, cazurile de cancer, obezitate sau osteoporoza fiind foarte rare.

In bucataria asiatica trebuie sa se tina cont intotdeauna de numarul caloriilor consumate zilnic, care nu trebuie sa depaseasca 1.400. Tocmai de aceea, in urma dietei asiatice nu se poate spune ca vei slabi intr-un mod spectaculos (aproximativ cinci kilograme in doua saptamani). Cheia acestei diete este varietatea alimentelor pe care poti sa le consumi, dar in portii mici.

Alimentul- vedeta al acestei diete este orezul, urmat fiind de produsele din soia. Orezul contine foarte multe substante care reduc riscul aparitiei diverselor forme de cancer, de colon, sani sau prostata. In plus, consumul de orez aproape la orice masa previne senzatia de foame, astfel ca tentatia de a manca in exces va fi inlaturata.

In acelasi timp, un consum regulat de produse din soia reduce nivelul colesterolului, precum si riscul aparitiei aterosclerozei.

Ceaiul verde trebuie consumat cu regularitate, deoarece acesta va hidrata organismul si te va ajuta sa elimini toxinele din corp. Totodata si algele sunt considerate cele mai nutritive plante din lume si au fost introduse in dieta asiaticilor de foarte mult timp.

Si pentru ca dieta traditionala asiatica include produse de origine animala doar in cantitati foarte reduse, incidenta aparitiei anumitor boli, precum cancer sau afectiuni cardiovasculare este foarte redusa.

Alimente permise
Iata care sunt alimentele pe care ai voie sa le consumi daca te-ai decis sa tii dieta asiatica: orezul (se recomanda orezul fiert, chiar si in combinatie cu legume fierte), produsele din soia (branzeturi, lactate), cartofii, nautul, legumele proaspete, fructele proaspete, cerealele integrale, usturoiul, ouale, pestele ton sau cod (preparat la gratar, la aburi sau la cuptor), fructe de mare, carnea rosie (in cantitati reduse), carne de pasare, produse lactate (numai iaurt si branza de vaci degresata), alge, condimente si arome, uleiuri vegetale, nuci, seminte, apa plata (aproximativ doi litri pe zi) si cinci sau sase cesti cu ceai verde pe zi.

Alimentele aflate pe lista celor premise se impart in patru categorii: unele care pot fi servite zilnic, altele saptamanal, unele lunar.

Alimente care se pot consuma zilnic
In fiecare zi ai voie sa consumi fructe si legume proaspete, cereale integrale, uleiuri vegetale, nuci, ceai verde, dar si bere sau vin, insa cu moderatie (nu mai mult de un pahar).

Alimente care se pot consuma saptamanal: oua si carne de pasare.

Alimente care se pot consuma o data pe luna: carne rosie.

Alimente interzise

1. Pizza
Este extrem de delicioasa, insa cascavalul, blatul si mezelurile pe care le contine sunt foarte bogate in calorii. Daca totusi ti se face pofta, numai ocazional poti consuma o pizza vegetariana.

2. Hamburgerii si shaorma
Ingredientele pe care le contin hamburgerii au efecte devastatoare asupra siluetei. Un hamburger contine glucide din paine, grasimi din carne, cascaval, proteine din carne si fibre din vegetale.

3. Cartofii prajiti
Foarte bogati in amidon, cartofii sunt un real pericol pentru silueta.

4. Prajiturile
Sunt foarte delicioase, dar si foarte bogate in calorii. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dieta asiatica alimente permise alimente interzise 1 pizza
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1697 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020861 (s)