News Flash:

DHA, acidul gras care pastreaza creierul sanatos

7 Noiembrie 2016
747 Vizualizari | 0 Comentarii
Cel putin 60% din masa creierului uman este formata din grasimi. Acesta este unul dintre motivele pentru care grasimea nu trebuie scoasa din alimentatie. Nu doar ca ne sunt de folos, dar sunt vitale pentru sanatatea mintala, pentru ca tin la distanta boli care fac ravagii: depresia, Alzheimer, oboseala cronica, schizofrenia, etc. Atentie, insa, nu orice grasime te ajuta.

Hrana creierului este Omega-3, acizi grasi care influenteaza structura celulei cerebrale si capacitatea de a transmite mesaje. Insa nu este relevanta atat cantitatea de omega-3 pe care o consumam, cat raportul dintre omega-3 si omega-6. Exista o multime de alimente din care luam zilnic o cantitate mare de omega-6, care este de asemenea o grasime sanatoasa, dar creierul nostru functioneaza optim atunci cand mancam mai multi acizi grasi omega-3 decat omega-6.

Rolul si utilizarile acizilor grasi

DHA, antidotul la uitare
Omega-3 este alcatuita din doi acizi grasi specifici: DHA si EPA. Primul este cel mai important si este denumit regele grasimilor cerebrale, deoarece formeaza jumatate din grasimile membranelor celulelor creierului. El imbunatateste memoria si capacitatea de invatare si are un rol extrem de important in facilitarea transmiterii mesajelor cerebrale intre neurotransmitatori.

Practic ajuta creierul sa-si faca treaba mai bine si sa avem cat mai putine erori de genul uitarii, lipsei capacitatii de a invata si memora, sau incapacitatii de a ne concentra. De aceea el este una din solutiile cele mai bune la batranete, ajutand creierul sa functioneze optim pana la sfarsitul vietii.

O sursa de acizi grasi Omega 3 mai buna decat uleiul de peste

Hrana pentru creierul sugarilor
Studiile medicale atesta faptul ca femeile trebuie sa consume grasimi omega-3 in timpul sarcinii si alaptarii si sa-si hraneasca bebelusii si sugarii cu aceste grasimi, deoarece de ele depinde dezvoltarea si buna functionare a creierului copilului. "Pestele este hrana creierului. Este valabil in ce priveste intelectul, dispozitia si depresia, concentrarea si atentia. Si este valabil pe tot parcursul vietii - de la doi ani inaintea conceptiei, pana la batranete", afirma Dr. Jacqueline Stordy, nutritionist si cercetator britanic.

Consumul insuficient de grasimi omega-3 este legat stiintific de o multitudine de tulburari si probleme mintale moderne: depresia, memoria slaba, inteligenta scazuta, deficientele de invatare, dislexia, tulburarea cu deficit de atentie, schizofrenia, senilitatea, boala Alzheimer, bolile neurologice degenerative, scleroza multipla, alcoolismul, vederea slaba, iritabilitatea, ostilitatea, neatentia, lipsa de concentrare, agresiunea, suicidul.

Cum alegi cel mai bun supliment de Omega 3

Sursa: Jean Carper - "Cum sa-ti pastrezi sanatatea creierului".
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

grasimi hrana creierului omega-3 acizi grasi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1788 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034264 (s)