News Flash:

Detoxifierea dupa sarbatori

5 Ianuarie 2012
2322 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca excesele alimentare din perioada Sarbatorilor au lasat urme asupra starii de sanatate, este timpul sa treceti la un regim de detoxifiere si de slabit. Inainte de detoxifierea propriu-zisa, este important sa reduceti grasimile din alimentatie. "Ar trebui sa mancam 2-3 saptamani alimente cu o cantitate minima de grasimi: pui sau peste slab, curcan, fructe de mare, iaurturi si lactate cu 2-4% grasimi, branza de vaci si telemea cu maxim 12-24% grasimi si evident cat mai multe vegetale, de preferat in stare proaspata", recomanda Ionut Stefan, consultant in nutritie la cabinetul "MC²" din Bucuresti.

Daca nu suferiti de afectiuni legate de procesul de fermentatie a alimentelor, precum colita de fermentatie, puteti consuma inclusiv legume murate. Prin continutul bogat in fibre, vegetale muraturile sunt esentiale in procesul de detoxifiere a tubului digestiv.

In plus, cantitatea importanta de antioxidanti continuta de legume are rolul de "neutralizare si eliminare a radicalilor liberi, rezultati in urma proceselor oxidative intense, care au loc in special in metabolizarea grasimilor si a proteinelor de origine animala", explica nutritionistul. 

Cum sa slabiti un kilogram pe saptamana 
Pentru a scapa de kilogramele in plus acumulate in luna cadourilor, specialistii in nutritie va recomanda sa tineti o dieta echilibrata, care sa contina, in medie, cu 25-30% mai putine calorii decat consumul zilnic recomandat pentru o persoana cu greutate normala. Reduceti la minimum grasimile (pana la 10%) din dieta si rezultatele nu vor intarzia sa apara. 

"O persoana adulta normala sau usor supraponderala ar trebui sa slabeasca in mod echilibrat 1-1,5kg pe saptamana", precizeaza specialistul.

Bazati-va pe lichide normotone 
Pentru ca organismul sa reactioneze pozitiv la noul regim, nu uitati sa beti multa apa. "Este extrem de important sa furnizam celulei cantitatea necesara de apa pentru a avea un randament maxim in procesele metabolice", mai explica Ionut Stefan. Ideal este sa consumati minimum 2 - 2,5 litri de apa sau lichide normotone pe zi. 

"Lichidele normotone sunt cele care au capacitatea de a hidrata organismul: apa plata sau minerala, supe, ciorbe, sucuri naturale, ceaiuri din fructe sau limonada fara zahar", detaliaza nutritionistul. Evitati cafeaua, sucurile carbogazoase sau cu alcoolul, bauturi care deshidrateaza organismul.

"La fel si ceaiurile miraculoase din comert cu care se slabeste 3-4 kg sau mai mult pe zi. De fapt deshidrateaza si slabirea nu este reala". 

Trebuie sa renuntati de asemenea la bauturile care contin cantitati mari de indulcitori si la cele alcoolice. Puteti consuma maximum una-doua cafele pe zi, putin indulcite. "Sunt permise si ceaiurile de fructe sau limonada usor indulcite, precum si sucurile naturale facute acasa, fara adaos de zahar", precizeaza Ionut Stefan.

Nu uitati nici de miscare, insa nu ramaneti la rutina zilnica de exercitii. 

Sursa: Evenimentul Zilei


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1491 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020113 (s)