News Flash:

Desertul nu e mereu un lucru nesanatos: cand ar trebui sa nu il eviti

17 Decembrie 2018
316 Vizualizari | 0 Comentarii

Desi de cele mai multe ori il vei regasi pe „lista neagra” a meniurilor axate pe eliminarea kilogramelor in plus, specialistii nu considera desertul un element nociv. Chiar daca ar fi ideal sa mananci numai proteine, grasimi sanatoase si fibre cum ai putea uita de prajiturile aromate? Și nici nu trebuie sa faci acest efort de vointa pentru ca ar putea fi contraproductiv chiar pentru slabire. Iata de ce nu ar trebui sa ocolesti desertul:
 
1. Poate face parte dintr-un mic dejun sanatos. In urma studiilor realizate la Universitatea din Tel Aviv s-a constatat ca un mic dejun de 600 de calorii care cuprinde si o prajitura, o gogoasa sau o felie de tort reduce poftele alimentare pentru tot restul zilei. Persoanele care mananca dulciuri la micul dejun vor rezista tentatiilor hipercalorice si vor avea un apetit mai redus fata de persoanele care consuma mese bogate in proteine constituite din carne slaba, ton, albusuri de ou, branza si lapte. In plus, s-a constatat ca persoanele care savureaza dulciuri dimineata pot slabi mai repede si isi mentin greutatea, in timp ce kilogramele in plus revin pentru cele care scad foarte mult cantitatea de carbohidrati. Acest lucru se intampla datorita faptului ca un  consum ridicat de calorii dimineata iti va da energie pentru toata ziua. Deci, daca aveai nevoie de un motiv pentru a alege clatitele cu sirop de ciocolata la micul dejun nu mai ezita!
 
2. Reduce tensiunea arteriala. Cateva patratele de ciocolata consumate zilnic vor scadea riscul de afectiuni cardiovasculare si hipertensiune. In cadrul unui studiu realizat de cercetatorii de la Harvard s-a observat ca ciocolata neagra reduce tensiunea arteriala. Motivul principal este cantitatea ridicata de flavonoide din cacao, care actioneaza ca antioxidanti cu efect antiinflamator si stimuleaza sistemul imunitar.
 
3. Te ajuta sa slabesti. Chiar daca alegi desertul cu multe calorii, specialistii considera ca vei putea slabi fara probleme daca esti atenta in timp ce-l mananci. In cadrul studiilor realizate, persoanele care au trebuit sa opteze intre deserturi hipercalorice, dar au primit indicatia de a numara inghititurile s-au oprit mult mai repede decat de obicei si in niciun caz nu au fost tentate sa mai ceara inca o bucata sau o felie de prajitura. Deci savureaza linistita dulciurile care iti plac. Este esential sa te bucuri de fiecare bucatica pentru a slabi. Daca mananci repede vei tripla cantitatea de zahar si calorii, asa ca relaxeaza-te si bucura-te de aceasta experienta.
 
4. Previne accidentele vasculare cerebrale. Ciocolata neagra este ideala pentru a reduce riscul de accident vascular cerebral. In cadrul unui studiu realizat in Suedia s-a constatat ca barbatii cu varste cuprinse inte 45 si 79 de ani care au consumat 3 patratele de ciocolata neagra in fiecare zi aveau un risc de accident vascular cerebral cu 20% mai redus fata de cei care evitau ciocolata. Alege variantele de ciocolata care au un continut de cacao de minimum 70% pentru a obtine acest beneficiu.
 
5. Reduce poftele alimentare. Nu este nimic in neregula cu tine daca vezi o prajitura si simti ca trebuie neaparat sa gusti. „Cand iti impui reguli stricte si foarte multe restrictii nu vei face decat sa transformi alimentul interzis in ceva irezistibil, iar excesele ulterioare iti pot pune silueta in pericol. Mai bine concentreaza-te pe marimea portiei, ceea ce inseamna sa nu mananci o bucata foarte mare de tort odata sau 6 prajiturele. Taie bucata pe care vrei sa o mananci, apoi pune tortul inapoi in frigider”, recomanda dr. Nyree Dradarin, nutritionist.
 
6. Limiteaza consumul de zahar si grasimi nesanatoase. Prajiturile pe care le cumperi de la magazin au conservanti, zahar rafinat, grasimi hidrogenate sau trans. Daca alegi sa prepari dulciuri chiar la tine acasa vei putea inlocui ingredientele precum untul sau uleiul, vei diminua cantitatea de zahar si poti adauga ingrediente sanatoase cum sunt nucile sau semintele. „Prajiturile facute acasa te vor ajuta sa iti satisfaci pofta de dulce fara sa-ti periclitezi sanatatea. Desertul va avea un gust mai bun si nu vei avea niciun motiv sa regreti acest rasfat culinar care iti stimuleaza creativitatea”, potrvit dr. Rachel Johnson, de la Asociatia Americana pentru Sanatatea Inimii. sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

desert dulce dulciuri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1469 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017158 (s)