News Flash:

Descopera micul dejun care iti mentine satietatea pana la pranz

21 Martie 2018
5941 Vizualizari | 0 Comentarii

Oua sau cereale la micul dejun? Cercetatorii americani le vin in ajutor celor care se decid greu asupra alimentelor care compun micul dejun. Potrivit unui studiu, ouale ochiuri mancate la micul dejun asigura senzatia de satietate pana la ora pranzului, spre deosebire de cerealele integrale care nu pot inhiba senzantia de foame pe o perioada atat de lunga. Pentru a ajunge la aceasta concluzie, 20 de voluntari au mancat timp de o saptamana doua oua ochiuri sau omleta, dupa care si-au schimbat meniul primul mese al zilei, optand pentru un bol de lapte cu cereale integrale. Specialistii au mentionat ca ambele variante de mic dejun contineau acelasi numar de kilocalorii, aceeasi cantitate de cabohidrati, proteine si grasimi, informeaza cotidianul britanic Daily Mail.

La ora pranzului voluntarii au fost intrebati cat de foame le este si apoi au fost lasati sa manance dupa pofta inimii. Pe timpul mesei, savantii de la Universitatea de stat din Louisiana, i-au urmarit pe subiectii implicati in cercetare pentru a vedea care sunt optiunile lor alimentare pentru masa de pranz si cat de mult pot manca. Rezultatele au aratat ca in perioada in care voluntarii aveau un mic dejun bazat pe oua nu aveau tendinta de a manca foarte mult, asa cum s-a intamplat in perioada in care mancau de dimineata un bol de lapte cu cereale integrale. Potrivit savantilor americani, calitatea proteinelor este extrem de importanta atunci cand servim micul dejun, deoarece acestea asigura o senzatie de satietate pe o perioada de timp mai mare. Ouale, spre deosebire de cerealele integrale, contin proteine de inalta calitate. Specialistii mentioneaza ca o proteina de origine animala, asa cum se gasesti in ou, este net superioara unei proteine de origine vegetala, asa cum se gaseste in cerealele integrale.

Dr. Nikhil Dhurandhar, care a tratat de-a lungul carierei sale peste 10.000 de persoane obeze si care nu a fost implicat in studiu, spune ca a observat de-a lungul activitatii sale ca atunci cand vrei sa scapi de kilogramele in plus nu este asa de simplu sa mananci mai putin si sa faci mai multe exercitii fizice. Potrivit specialistului, pentru a manca mai putin trebuie sa ne alegem alimente care sa ne asigure o senzatie de satietate pe o perioada mai mare de timp. „Oul nu are puteri magice. Nu arde grasimile, dar te ajuta sa mananci mai putin deoarece acesta pastreaza senzatia de satietate pe o perioada lunga de timp", precizeaza medicul.   

Specialistii in nutritie spun ca cei mai multi dintre noi fugim de ou, deoarece galbenusul contine mult colesterol, insa acesta nu determina cresterea colesterolului sanguin la persoanele sanatoase. In plus, afirmatia conform careia persoanele care au fost bolnave de hepatita trebuie sa evite acest aliment este complet nefondata, in schimb oul fiert tare poate provoca indigestie la persoanele cu probleme biliare, spun nutritionistii. Medicii mentioneaza ca oul poate contine salmonella, in special cel de rata sau de gasca. Astfel, femeile insarcinate, copiii si batranii trebuie sa manance oua bine facute, deoarece caldura omoara salmonella.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ouale ochiuri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1795 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021801 (s)