News Flash:

Descopera care sunt prietenii sistemului imunitar in sezonul rece

31 Octombrie 2011
2233 Vizualizari | 0 Comentarii

In fata virusurilor sau bacteriilor oamenii reactioneaza diferit. Unii se imbolnavesc, iar altii nu. Nu este niciun mister in asta, iar Louis Pasteur, parintele microbiologiei moderne a explicat aceasta situatie foarte bine: "microbul nu inseamna nimic, totul este organismul". Intr-adevar, aproape fara exceptie, virusurile, ciupercile microscopice (fungii) ori parazitii se pot inmulti si pot ataca organismul numai daca acesta este slabit, neavand resursele necesare pentru a lupta impotriva lor.

6 semnale de alarma care tradeaza o imunitate scazuta 

Un sistem imunitar slabit va conduce la inmultirea microorganismelor patogene. Sistemul imun este un complex de celule si tesuturi distribuite in tot organismul. Desi se considera ca elementele principale ale lui sunt splina, timusul si ganglionii limfatici, se poate afirma ca la toate nivelurile, inclusiv in tegumente, in mucoasele arborelui respirator si ale tubului digestiv, in cavitatea peritoneala, ca si in sistemul nervos, se gasesc molecule si celule implicate in asigurarea apararii organismului. Fiecare celula in parte, prin membrana sau prin productia proprie de interferon, se poate apara de agresorii externi, cu conditia sa aiba suficienta energie si tot ce ii trebuie. Iata care sunt prietenii sistemului imunitar

1. Iesirile in aer liber
Nu te izola, nu sta numai in casa de teama ca racesti. Vei raci si mai tare, vei face forme si mai grave. Chiar daca vremea nu este pe placul tau, iesi la o plimbare, de macar 20 de minute, si imbraca-te in asa fel incat sa nu-ti fie nici prea frig dar nici prea cald. 

2. Miscarea
Miscarea, contactul cu aerul rece de afara, dar si cu oamenii, nu fac decat sa-ti mareasca rezistenta organismului si asa nu vei fi victima frecventa a infectiilor de tot felul.

3. Apa si sapunul
La intoarcerea acasa spala-te pe maini. De fapt, spalatul mainilor ar trebui sa se faca de mai multe ori pe zi deoarece este un mijloc de indepartare a virusurilor cu care vii permanent in contact. 

4. Lichidele
Bea multe lichide. Alege apa plata sau cea de izvor si bea-o la temperature camerei. Si apa minerala este foarte buna dar, consumata regulat, baloneaza si constipa. Daca vrei sucuri de fructe, atunci prepara-le in casa ca sa fii sigur ce bei. Pe portile fabricilor de sucuri ies zilnic sute de mii de bidoane de sucuri de fructe, dar in ele nu intra niciun fruct. Chiar daca nu-ti place, bea zilnic si cate un ceai. Prefera plantele romanesti, sunt mai de leac pentru ca sunt ale noastre. 

5. Somnul
Dormi suficient! Somnul creste rezistenta organismului si un organism bine odihnit se va imbolnavi mult mai rar. Daca stii ca adormi greu, iesi seara la o plimbare scurta, timp in care lasa ferestrele dormitorului larg deschise, in ciuda vremii de afara. Aerul rece calmeaza, linisteste, oxigeneaza creierul. Bea un ceai cald, de sunatoare, indulcit cu un varf de lingurita de miere de albine si tot atata zahar. Fa un dus cald sau o baie fierbinte la picioare si pune in apa o ceasca de otet de mere. Pe noptiera din dormitor tine petale de flori, crengute de brad sau coji de fructe: mere, portocale. 

6. Legumele si fructele
Pentru o imunitate puternica e nevoie de alimente bogate in vitamine, minerale, proteine, fibre si antioxidanti. Mananca legume si fructe naturale. Citricele trebuie consumate zilnic, ca atare sau sub forma de sucuri combinate, preparate in casa ori sub forma de salata cu miere de albine. 

7 alimente care iti intaresc imunitatea 

7. Mierea de albine
Mierea de albine, de preferat cea poliflora, mai buna si mai bogata in vitamine si minerale decat oricare alta, consumata zilnic, cate doua, trei lingurite, se recomanda atat copiilor, cat si adultilor, pentru intarirea imunitatii si apararea organismului de infectiile de sezon. 

8. Ceapa si usturoiul
Fac minuni pentru imunitate. Marii mancatori de ceapa si usturoi racesc foarte rar sau deloc si asta pentru ca asa au fost invatati de acasa, de parinti si bunici care, la randul lor, se hraneau sanatos pentru ca au mostenit obiceiul de la strabunii lor. Ceapa se recomanda sa se consume cruda pentru ca asa nu-si pierde din calitati. Usturoiul crud, natural si nu in capsule, de la plafar, previne racelile si este un antibiotic natural. 



Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sistem imunitar miscarea lichidele somnul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1594 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015032 (s)