News Flash:

Descopera carbohidratii benefici organismului

26 Ianuarie 2012
3110 Vizualizari | 0 Comentarii

Multi pun pe seama carbohidratilor luarea in greutate, fara sa inteleaga ca orice dieta sanatoasa ii include. Potrivit nutritionistilor, carbohidratii sunt o sursa primara de energie pentru organism si o parte importanta a oricarei diete. Cercetari recente in domeniul nutritional sustin ca o dieta echilibrata trebuie sa contina intre 40% si 50% carbohidrati. Vestea proasta e ca nu orice carbohidrat este recomandat.

Exista carbohidrati simpli (rai) si complecsi (buni), iar modalitatea prin care ii poti deosebi este urmatoarea: cu cat sunt mai bogati in zahar si mai saraci in fibre, cu atat sunt mai rai pentru organism. Carbohidratii simpli contin substante usor de digerat, in principal zaharuri fara nicio valoare pentru corp.

Desi sunt tot carbohidrati simpli, fructele si legumele se comporta ca si carbohidratii complecsi, gratie cantitatii mari de fibre pe care o contin (fibre ce schimba modul in care organismul proceseaza zaharurile si incetinesc digestia).

Carbohidratii complecsi, in schimb, cum sunt cerealele, contin zaharuri cu molecule cu lanturi lungi, care se descompun in timp mai lung. De aceea, furnizeaza corpului mai multa energie, spun nutritionistii.

Surse de carbohidratii simpli
Carbohidratii simpli nu aduc niciun fel de beneficiu organismului, ci doar oscilatii ale glicemiei si riscul de a dezvolta rezistenta la insulina si, in timp, de a suferi de diabet. Asa ca fereste-te de:
- zahar;
- orez alb, paine alba, paste din faina alba;
- produse de patiserie si dulciuri concentrate;
- cartofi, care desi sunt carbohidrati complecsi, actioneaza asemenea celor simpli.

- bauturi racoritoare acidulate;
- bomboane si siropuri artificiali.

Chiar si atunci cand vine vorba de carbohidrati simpli, unele alegeri sunt mai bune decat altele. Mai bine mananci: cartofi la cuptor, paste, orez, decat chipsuri, prajituri sau placinte!

Surse de carbohidrati complecsi
Cerealele integrale, taratele sunt o sursa buna de carbohidrati complecsi. Pastele integrale, orezul brun, legumele radacinoase sunt o alta alegere buna pentru a furniza organismului tau energie de calitate, ce iti va sustine activitatile de pe tot parcursul zilei. De asemenea, porumbul, mazarea, soia si lintea sunt alte surse de carbohidrati complecsi.

Rolul carbohidratilor
Fara carbohidrati, organismul nostru nu poate functiona in parametri optimi. Glucoza care rezulta din descompunerea lor hraneste direct celulele si muschii, fiind indispensabila pentru un stil de viata activ.

Un gram de carbohidrati iti aduce 4 calorii (la fel ca si cel de proteine), in timp ce un gram de grasimi are 9 calorii. Studiile clinice au aratat ca, in cazul dietelor pe termen lung, cele low carb nu sunt mai bune decat cele traditionale, in care consumul de carbohidrati ajunge la 60%.

Beneficiile carbohidratilor
Un alt plus al carbohidratilor este ca acestia sunt bogati in fibre. O dieta sanatoasa trebuie sa includa si 25-30 g de fibre in fiecare zi. Pentru ca acestea reduc riscul de cancer, scad colesterolul si iti dau senzatia de satietate.

De asemenea, iti redau buna dispozitie, pentru ca stimuleaza productia de serotonina. S-a constatat ca, pe parcursul unui an, persoanele care au consumat putini carbohidrati au fost mai anxioase, nervoase si mai depresive fata de cele care au optat pentru o dieta bogata in carbohidrati, dar saraca in calorii.

Carbohidratii te ajuta sa slabesti. Fibrele sunt responsabile de aceasta actiune - s-a demonstrat ca aceia care au avut o alimentatie bogata in fibre au slabit mai mult decat cei care au renuntat la carbohidrati. In plus, si grasimea se topeste in urma consumului de carbohidrati - inclusiv in zona abdomenului si a coapselor.

Topul carbohidratilor care te ajuta sa slabesti 

Studiile publicate de Journal of Nutrition sustin ca cei care consuma trei portii de cereale integrale in fiecare zi au cu 2,4% mai putina grasime corporala, si cu 3,6% mai putina grasime pe abdomen, fata de cei care nu consuma decat un sfert de portie.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carbohidratii carbohidratii simpli carbohidratii complecsi
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1669 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021708 (s)