News Flash:

Deficienta de sodiu poate duce la coma. Vezi care sunt sursele bune de sodiu

2 Iulie 2011
2925 Vizualizari | 0 Comentarii
Oboseala poate fi si semnul unei carente de sodiu

Electrolit important pentru sanatatea celulelor, sodiul joaca un rol cheie in hidratarea corpului nostru. Actiunea sodiului este aceea de a aduce apa in celule, in timp ce potasiul indeparteaza excesul acesteia. Acest echilibru ajuta la prevenirea deshidratarii si mentine sanatatea celulelor. Sodiul este important in special in timpul activitatilor fizice, deoarece acest electrolit se pierde prin transpiratie. Nivelul adecvat de sodiu este necesar pentru mentinerea acestui delicat echilibru si pentru a ne asigura de faptul ca organismul nostru este bine hidratat in timpul activitatilor fizice. 

Necesarul minim de sodiu
Cantitatea minima de sodiu pentru o functionare sanatoasa a celulelor este de 500 mg pe zi, ncesarul zilnic fiind de 1-2 grame. Cei mai multi oameni au un aport mult mai mare din cauza consumului regulat de alimente prelucrate. Persoanele care se ingrijesc in mod special de sanatatea lor sau cele foarte active fizic consuma insa mai putin.

Cei cu o dieta compusa in principal din multe alimente proaspete si cantitati mari de apa, consuma, de asemenea, mai putin sodiu. Cand acest lucru este combinat cu activitati fizice intense si prelungite, ce determina pierderea electrolitilor prin transpiratie, poate aparea deficienta. Deficienta de sodiu se mai numeste si hiponatremie. Simptomele initiale sunt oboseala si confuzia, dar poate duce apoi la conditii mai grave de apoplexie sau chiar coma si moarte.

Prea mult sodiu nociv hipertensiunii
In timp ce aportul de sodiu este necesar, el este adesea asociat cu afectiuni precum hipertensiunea arteriala. Si asta pentru ca majoritatea oamenilor consuma prea mult sodiu din alimentele prelucrate sau din sarea de masa. Prin urmare, doza recomandata este de mai putin de 2300 mg pe zi pentru adulti. Aceasta echivaleaza cu aproximativ o lingura de sare de masa.

Surse sanatoase de sodiu
Sodiul se gaseste indeosebi in alimente de origine vegetala (ridiche roz, spanac, sfecla rosie, frunze de patrunjel, fasole si mazare, cartofi, dovlecei, varza etc.), precum si in unele produse alimentare de origine animala (lapte si produse lactate, oua, carne de vita, ficat si rinichi de vita etc.). Sodiul natural ii asigura ficatului necesarul in acest element, pentru dezintoxicarea organismului.

Sodiul este prezent din abundenta in alimentele prelucrate, insa acestea nu sunt o sursa buna de sodiu, sustin medicii. In plus, multe produse de acest tip sunt pline si de grasimi saturate sau trans, zahar si conservanti. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sodiul hiponatremie
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1623 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018320 (s)