News Flash:

De unde ne procuram doza zilnica de calciu

17 Ianuarie 2011
2572 Vizualizari | 0 Comentarii

Calciul este esential pentru sanatatea oaselor si dintilor, iar cei mai multi dintre noi au fost invatati ca produsele lacatate sunt bogate in acest mineral. Acestea nu sunt singurele surse si, potrivit unor studii, nici cele mai bune.

Calciul este mineralul prezent in cantitatea cea mai mare in corpul omenesc, aproximativ 1,5 kilograme. Aproape intreaga cantitate de calciu este fixata in oase si dinti, iar restul este distribuit in tesuturi si in lichide biologice.

Rolul calciului in organism

1. Consolidarea si mentinerea sanatatii scheletului si dintilor.

Principala functie a calciului in organism este ca impreuna cu fosforul sa consolideze si sa mentina in stare buna de functionare scheletul si dintii. Acest lucru se realizeaza in conditii optime cand raportul dintre cantitatea de calciu si cea de fosfor este de 2 la 1. De asemenea, calciul nu poate fi absorbit decat in prezenta unei cantitati suficiente de vitamina D. 

2. Transmite impulsurile nervoase. Calciul este un tonic al sistemului nervos si consolideaza echilibrul functional al acestuia. Astfel contractia musculara este dependenta de prezenta calciului, caci fenomenele care cupleaza impulsul nervos de contractia musculara propriu zisa se fac numai prin intermediul ionilor de calciu. 

3. Asigura sanatatea sistemului cardiovascular impreuna cu magneziul.

Calciul in exces creste riscul unui atac de cord 

4. Contribuie la metabolizarea fierului. 
5. Impiedica trecerea rapida a lichidului plasmatic in spatiul extracelular avand efect benefic in procesele inflamatorii. Prin stabilizarea membranelor celulare calciul micsoreaza amploarea proceselor alergice. Acesta este si motivul pentru care in cazul unor reactii alergice (rinite, urticarie, astm bronsic, etc) sunt recomandate doze adecvate de calciu. 
6. Stimuleaza echipamentul enzimatic al organismului. 
7. Ajuta in tratamentul insomniilor. 

4 dusmani ai calciului

Surse de calciu
Pe langa lapte si produse lactate, poti consuma galbenus de ou, sardine, somon, soia, fasole verde si uscata, mazare, conopida, broccoli, morcovi, telina, varza, napi, nuci, alune, seminte de floarea soarelui, mere, pere, struguri, smochine, coacaze, afine. 
 
Pentru a asimila calciu, ai nevoie de vitamina D, pe care o obtii din expunderea la soare, soare, ou sau peste gras precum tonul, macroul, somonul, somnul, codul si sardinele.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

calciul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2815 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021465 (s)