News Flash:

De ce trebuie sa mananci branza de vaci chiar daca nu iti place

4 Mai 2018
1090 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca nu sunteti un fan al branzei de vaci, atunci nu o tineti la distanta pentru tot restul vietii. Exista multe beneficii surprinzatoare ale acestui aliment.

Branza de vaci are un continut glicemic scazut, contine o cantitate relativ mare de proteine si amino-acizi. Contine vitaminele B2, A, E, B12 si substanta numita colina – o amina care face parte din complexul vitaminei B. Minerale precum sodiul, fosforul si seleniul se gasesc in mari cantitati. Prin consumul a 100 g de branza de vaci, se asigura necesarul de 8% din cantitatea totala de calciu, 3% din cea de potasiu si 2% din cea de magneziu. Alti compusi prezenti in branza: zinc, acizi grasi Omega 3 si Omega 6 si fluor. 

Bogata in proteine 

Proteinele maresc rezistenta organismului fata de anumite boli, agresiuni toxice sau infectioase, contribuind si la buna functionare a sistemului nervos. Ele constituie caramizile necesare pentru constituirea tesuturilor (peretii celulari, muschii, sangele, parul, organele interne cum ar fi inima si creierul etc), cat si a hormonilor, enzimelor si anticorpilor si pentru inlocuirea celulelor uzate. 

Reduce colesterolul 

Datorita continutului scazut de grasimi saturate, branza este recomandata persoanelor cu probleme cardiovasculare sau cu un nivel al colesterolului marit.

Alunga foamea 

Branza de vaci contine proteine, are doar 3% grasime, este doar moderat-calorica si foarte satioasa. 

Alunga stresul 

Branza de vaci contine triptofan, un acid aminat esential, precursor al serotoninei, hormonul fericirii. Este o sursa naturala de vitamina B12 (2 micrograme/100 grame), recomandata in starile de stres, anxietate. Indicata in ulcer sau gastrita Spre deosebire de branzeturile sarate care agraveaza starea de aciditate, branza de vaci este indicata celor care sufera de ulcer sau gastrita. 

Intareste oasele 

100 g de branza de vaci asigura necesarul de 8% din cantitatea totala de calciu important pentru intarirea oaselor si prevenirea osteoporozei. Totodata, calciul stimuleaza arderea grasimilor, micşoreaza sinteza de lipide, se combina in intestin cu grasimile si scade absorbtia lor, coagulandu-le si facandu-le inutilizabile.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2461 (s) | 34 queries | Mysql time :0.027566 (s)