News Flash:

De ce trebuie sa fim atenti la aportul de siliciu

6 Decembrie 2018
171 Vizualizari | 0 Comentarii

Siliciul este un submicroelement descoperit în anul 1848, însa savantii au înteles rolul lui pentru sanatatea oamenilor si animalelor abia în 1972. In pofida abundentei acestui element în natura, cea mai mare cantitate de siliciu este continuta de nisip. Surse alimentare: boabele de grau integrale, plantele radacinoase, produsele din crupe nedecorticate si pielea puilor. Rolul principal al siliciului consta în participarea la reactiile chimice care unesc partile componente ale tesuturilor fibroase ale organismului, colagenul si elastina, facandu-le puternice si elastice. De asemenea, are un rol important si în determinarea structurii oaselor. Unele componente alimentare pot influenta capacitatea de asimilare a siliciului de catre organism. Din categoria acestora fac parte structurile fibroase, molibdenul, magneziul si fluorul. Cantitatea optima de folosire este de 20-40 g pentru maturi. Puteti asimila fara probleme cantitatea necesara de siliciu din alimentele consumate.

O planta bogata în siliciu este coada calului. Aceasta este folosita de secole pentru tratarea diferitelor afectiuni. Insa, recent cercetatorii au descoperit ca aceasta planta poate încetini procesul de îmbatranire, datorita continutului de siliciu. În ceea ce priveste alimentele, surse bogate în siliciu sunt: cerealele integrale nerafinate, castravetii, merele, portocalele, lamaile, strugurii, stafidele, migdalele, alunele, nucile, semintele, varza, morcovii, dovleacul, fasolea verde, ceapa, pastarnacul, urzicile si ridichiile. Nutritionistii estimeaza ca un adult ar avea nevoie de 20-30 mg pe zi.

Un studiu facut in anul 2009, la Colegiul Regal de Medicina din Londra, a testat cateva surse naturale de siliciu organic, pentru a vedea in care dintre alimente siliciul este asimilat cel mai bine. In mod surprinzator, cel mai bun aliment s-a dovedit drojdia de bere, urmata de banane si de fasolea verde. Alte surse valabile de siliciu organic sunt coaja de castravete, coaja de mar, coaja unor cereale (orz si ovaz mai ales), varza cruda, pestele, orezul integral. Toate aceste alimente contin cantitati semnificative de siliciu organic, mai ales atunci cand sunt obtinute din agricultura biologica. Din pacate, alimentele pe care le consumam nu prea au legatura cu biologicul, ele fiind produse moderne si care au un continut foarte redus de siliciu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

siliciu cereale colagen coada calului imbatranire pastarnac ceapa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1563 (s) | 23 queries | Mysql time :0.024201 (s)