News Flash:

De ce trebuie consulti un medic inainte sa incepi program de antrenament

14 Februarie 2017
834 Vizualizari | 0 Comentarii
Multe persoane pot incepe un program de antrenament fara a merge mai intai la un medic pentru o evaluare completa. Dar in cazul persoanelor care nu s-au mai antrenat anterior si sunt deconditionate fizic este importanta vizita la medic inainte de inceperea unui program de antrenament.

Cea mai sigura modalitate de a incepe un antrenament este de a-l efectua la intensitate redusa, iar pe masura ce conditia fizica se imbunatateste, se poate creste intensitatea fara a resimti dureri musculare.

Antrenamentul reprezinta intotdeauna un echilibru intre intensitate, durata si frecventa. Acesta poate fi aerob prin consum de oxigen precum alergatul, mersul cu bicicleta, inotul si patinajul sau anaerob fara consum de oxigen precum ridicarea de greutati si exercitii izometrice, fiind eficient pentru cresterea masei musculare pe termen lung.

Cele mai multe persoane care renunta la un program de antrenament la scurt timp dupa ce l-au inceput, o fac din cauza unei accidentari sau leziuni. Aceste leziuni pot fi prevenite daca antrenamentele se fac la interval de 48 de ore pentru incepatori, iar in momentul in care resimt durere sa se opreasca.

Producerea leziunilor este cel mai bine prevenita prin incalzirea muschilor inainte de antrenament, urmata de stretching si de perioade de racire dupa antrenament.

Incalzirea se face prin inceperea antrenamentului la intensitate redusa care ajuta la cresterea temperaturii muschilor prin cresterea fluxului sangvin muscular, stretchingul alungeste muschii si tendoanele si imbunatateste flexibilitatea, iar racirea se face prin reducerea treptata a intensitatii la finalul antrenamentului ce ajuta la prevenirea ametelii. Exista numeroase tipuri de antrenament iar fiecare tip are propriile avantaje si dezavantaje.

De exemplu mersul are un impact relativ minor asupra articulatiilor deoarece intotdeauna unul dintre picioare este pe sol la un moment dat astfel forta cu care piciorul loveste pamantul nu este niciodata mai mare decat greutatea persoanei, inotul rareori determina producerea unor leziuni musculare deoarece muschii sunt sustinuti de apa, iar mersul pe bicicleta se caracterizeaza printr-o miscare circulara care nu suprasolicita muschii insa necesita echilibru.

Dansul aerobic solicita tot corpul iar aerobicul step solicita in principal muschii din partea anterioara si posterioara a coapsei, in timp ce antrenamentele cu greutati sunt destinate cresterii fortei si masei musculare.

Exercitiile fizice diferite solicita diverse grupe musculare, persoanele ar trebui sa varieze modul in care isi antreneaza muschii deoarece organismul se adapteaza la rutina astfel incat efectuarea acelorasi exercitii in mod constant devine din ce in ce mai putin eficienta pentru dezvoltarea fortei si rezistentei cardiovasculare.

Este important ca inainte de a incepe practicarea unui sport sa mergeti la un medic pentru o evaluare completa, pentru a preveni aparitia unor leziuni si pentru a va recomanda un tip de antrenament personalizat, deoarece uneori antrenamentele trebuie supravegheate de un fizioterapeut sau de un specialist in domeniu.

Doctor ortoped Tarek Nazer, medic specialist ortopedie si traumatologie, specialist in chirurgie artroscopica, leziuni sportive si proteze personalizate

sursa: ziare.com
 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

medic evaluare antrenat intensitate redusa dureri musculare echilibru
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1436 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014201 (s)