News Flash:

De ce suferim de insomnie si ce e de facut?

21 Decembrie 2016
1808 Vizualizari | 0 Comentarii
insomnie
Insomnia reprezinta existenta unor dificultati de adormire, care pot fi cauzate de stres si probleme personale.
“De regula, trec mai mult de 45 de minute de cand omul s-a asezat in pat si inca nu a adormit. Insomnia poate avea la baza numeroase cauze, cum ar fi stresul, anxietatea, depresia, consumul mare de cafea sau bauturi energizante, consumul de medicamente, varsta (este frecventa la oamenii de peste 60 de ani), anumite probleme medicale, modificarea fusului orar sau schimbarile de temperatura,’’ precizeaza psihoterapeutul Adriana Chitescu Miled pentru Gandul.
Insomnia poarte fi partiala; paradoxala; organica, psihica, partiala-medicala, de consum, idiopatica si comportamentala.
Insomnia intermitenta sau partiala nu are nevoie de un tratament medicamentos special, deoarece ea trece de la sine in cateva zile sau cand sursa stresului a fost eliminata. Pentru restul tipurilor de insomnie, tratamentul poate consta in :
1. Diagnosticarea si tratarea cauzelor medicale de baza;
2. Identificarea comportamentelor care pot inrautati insomnia si reducerea lor;
3. Folosirea tratamentului cu somnifere, supravegheat de catre un medic si pe o perioada determinata de timp;
4. incercarea tehnicilor comportamentale pentru imbunatatirea somnului, cum ar fi tehnicile de relaxare ale respiratiei sau chiar restructurarea programului de somn.
“Daca ne luptam cu o astfel de problema, trebuie sa consultam un medic, asta pentru a ne asigura ca suntem sanatosi. in urma acestui consult, este bine sa se mearga la psiholog pentru un plan terapeutic, care sa mearga in paralel cu planul medicamentos.
Daca vrem sa avem un somn odihnitor, este bine sa facem exercitii fizice zilnic, sa evitam suprasolicitarea cu probleme inainte de culcare, sa pastram dormitorul intunecat si la o temperatura potrivita (confortul termic este foarte important pentru un somn bun), iar dupa ce ne-am asezat in pat sa facem un efort pentru a ne relaxa muschii”, subliniaza psihoterapeutul Adriana Chitescu Miled, de la centrul MindCare, pentru Gandul.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnia adormire stres probleme personale stresul anxietatea depresia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1662 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020106 (s)