News Flash:

De ce sa mananci orez negru

25 Noiembrie 2011
3603 Vizualizari | 0 Comentarii

Cand ne gandim la orez, multi dintre noi vizualizam niste bobite lunguiete si mici de culoare alba si uneori bruna. Orezul este insa disponibil intr-o paleta uimitoare de culori, de la alb la brun si chiar rosu. Orezul negru, cunoscut in Asia drept "orezul interzis", este un tip de orez mai putin popular in Europa. Acest tip de orez este bogat in nutrienti si fibre si este mult mai gustos decat celelalte tipuri de orez.

Legenda spune ca orezul negru era atat de rar incat era consumat numai de catre imparatii Chinei. Datorita calitatilor sale nutritionale, orezul negru a fost denumit "orezul interzis", iar poporul chinez nu avea voie sa consume acest tip de orez.

Orezul negru este mult mai bogat in nutrienti decat cel brun si alb. Contine aminoacizi, fitonutrienti si fitochimicale care asigura o cantitate mai mare de antioxidanti. Acest orez mai contine si alte minerale importante pentru sanatate, precum fier, calciu, cupru, zinc, seleniu, manga, dar si vitaminele B si E.

Orezul negru isi datoreaza culoarea inchisa pigmentilor flavonoizi, cunoscuti sub numele de antocianini. Acesti pigmenti sunt antioxidanti naturali puternici care se gasesc de regula in compozitia fructelor de padure de culoare neagra precum afine, coacaze negre sau mure.

Antocianinii au un rol important in prevenirea a numeroase boli cronice. Cancerul, diabetul, bolile cardiovasculare si boala Alzheimer sunt cateva dintre afectiunile cronice care pot si tratate prin consumul de orez negru. Orezul negru este un antioxidant si antiinflamator natural.

Extractul de orez negru ajuta la prevenirea formarii placilor arterosclerotice din arterele inimii. De asemenea previne si atacul de cord. Orezul negru reduce nivelul de lipide si trigliceride din organism. Trigliceridele sunt factori de risc pentru accidentul vascular cerebral si afectiunile cardiace. Extractul de orez brun ajuta si la reducerea colesterolului.

Orezul negru este si o sursa importanta de minerale, fibre si are proprietati nutritionale asemanatoare orezului brun. O lingura de orez negru contine mai multi antioxidanti si fibre decat aceeasi cantitate de afine. Are mai putin zahar decat fructele. Orezul negru poate fi folosit si in compozitia bauturilor si a prajiturilor. Poate fi consumat si la micul dejun, aducand astfel un aport important de nutrienti.

Cum se gateste orezul negru
Orezul negru, cu bobul integral, este mai greu de gatit decat orezul obisnuit. Trebuie depozitat la frigider sau intr-un loc racoros si consumat in timp de trei luni de la deschiderea cutiei. Inainte de a fi gatit, orezul trebuie spalat foarte bine.

Este recomandat sa se lase la inmuiat cel putin o ora. Acest lucru va diminua timpul de gatit. Ca regula generala de gatit, la fiecare cana de orez se adauga doua cani de apa si se lasa la fiert timp de 30 de minute, daca a fost inmuiat. In cazul inc are nu a fost inmuiat inainte, se va lasa la pe foc timp de o ora.

Datorita pigmentilor puternici, orezul negru va colora legumele si mancarurile cu care este combinat. Pentru deserturi, orezul este folosit in general in combinatie cu lapte de cocos, zahar si apa pentru a forma o budinca dulce. Aceasta se poate consuma si la micul dejun.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

orezul negru
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1687 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022032 (s)