News Flash:

De ce sa consumam alimente bogate in seleniu

24 Iunie 2019
272 Vizualizari | 0 Comentarii

Seleniul este vital pentru producerea de glutation peroxidaza, antioxidantul principal al organismului, care isi desfasoara activitatea protectoare in fiecare celula. Seleniul este un antioxidant puternic care are un rol important in combaterea radicalilor liberi, ajutand astfel la incetinirea imbatranirii si la prevenirea imbolnavirilor premature cauzate de efectele daunatoare ale stresului oxidativ. Seleniul functioneaza in mod sinergetic impreuna cu vitamina E (prezenta de asemenea in nucile braziliene), potentandu-si puterea unul celuilalt. Ajuta barbatii sa-si intareasca sistemul reproductiv, marindu-le fertilitatea prin cresterea numarului de spermatozoizi. Barbatii au o nevoie mai mare de seleniu in comparatie cu femeile, aproape jumatate din seleniul din organismul lor concentrandu-se in testicole si in conductele seminale adiacente prostatei. Atentie: seleniul se mai pierde odata cu ejacularea materialului seminal, de aceea barbatii activi sexual trebuie sa se asigure ca au o dieta sanatoasa care sa le asigure zilnic necesarul de seleniu;

Ajuta la prevenirea si reducerea riscurilor de aparitie a diferitelor tipuri de cancer. Ajuta la reducera riscului de accident cerebral vascular. Este important in prevenirea bolilor sistemului cardiovascular si a bolilor de inima. Deficientele de seleniu din organism au fost asociate cu cresterea riscurilor de aparitie a bolilor cardiovasculare. Este de ajutor femeilor, ajutandu-le sa treaca mai usor peste neplacerile cauzate de menopauza, atenuand bufeurile si problemele legate de aceasta.

Seleniul ajuta la mentinerea elasticitatii tesuturilor, mentinandu-le tinere. Ajuta la prevenirea si tratarea matretii. Contribuie la intarirea sistemului imunitar, avand un rol esential pentru buna sa functionare si ajuta la reglarea functiei tiroidei. Creste longevitatea – daca ai de gand sa traiesti o viata lunga si productiva, atunci este foarte important sa te asiguri ca ai o nutritie care iti asigura zilinic necesarul de seleniu. In plus, ajuta la reducerea simptomelor astmului. 

Alimentele bogate in seleniu sunt: nucile braziliene, semintele de floarea soarelui, pestele (ton, halibut, sardine, cambula, somon) , crustacee (stridii, midii, creveti, scoici) , carne (vita, ficat, carne de miel, carne de porc) , pasari de curte (pui, curcan) , oua, ciuperci, cereale (germeni de grau, orz, orez brun, ovaz), ceapa.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

seleniu alimente nuci seminte peste antioxidant barbati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1787 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028830 (s)