News Flash:

De ce sa alegem suplimentele cu psyllium

22 Ianuarie 2017
776 Vizualizari | 0 Comentarii
Psylliumul este extrem de cunoscut în domeniul detoxifierii naturale, dar si ca laxativ. Fibrele de psyllium sunt capabile sa treaca prin sistemul digestiv fara a fi complet digerate sau absorbite. Acestea absorb apa si se transforma într-un compus vascos care aduce beneficii în cazuri de constipatie, diaree, glicemie marita, probleme cu tensiunea arteriala, colesterolul sau cu greutatea.

Psyliumul (Plantago ovata), o planta cultivata în special în India, este foarte bogat în fibre solubile. Este folosit ca supliment alimentar mai ales sub forma de tarate. Psylliumul poate absorbi apa si deveni un compus vascos, care rezista la digestie în intestinul subtire. Aceasta rezistenta la digestie permite reglarea colesterolului ridicat, a nivelului trigliceridelor si glicemiei, fiind de folos si în managementul greutatii si în usurarea diareei si constipatiei. Mai mult decat atat, spre deosebire de alte surse de fibre, psylliumul este foarte bine tolerat.

 6 motive pentru a consuma seminte Psyllium

Iata principalele beneficii dovedite ale psylliumului asupra sanatatii tale!

1. Psylliumul amelioreaza constipatia
Taratele de psyllium actioneaza prin cresterea volumului scaunului, ajutand la ameliorarea constipatiei. Initial, acestea functioneaza prin legarea produselor alimentare partial digerate, care trec din stomac în intestinul subtire. Apoi, ajuta la absorbtia apei, ceea ce mareste dimesiunea si gradul de umiditate ale scaunului, îmbunatatind, în cele din urma, peristaltismul.

Studiile au constatat ca taratele de psyllium au un efect mult mai bun decat taratele de grau asupra umiditatii, greutatii si texturii scaunului. O cercetare recenta a aratat ca administrarea de 5 grame de tarate de psyllium de doua ori pe zi, timp de doua saptamani, a îmbunatatit semnificativ tranzitul intestinal la cele peste 170 de persoane, participante la studiu, care sufereau de constipatie cronica.

2. Psylliumul ajuta în tratarea diareei
Pylliumul a fost dovedit ca fiind foarte eficient în calmarea diareei. Acest lucru se realizeaza prin actiunea de absorbtie a apei, care poate creste volumul scaunului si încetini trecerea prin colon. Un studiu recent a aratat ca psylliumul a ameliorat semnificativ diareea la 30 de pacienti cu cancer supusi terapiei cu radiatii.

Un alt studiu a aratat cum au fost tratate opt persoane cu diaree indusa de lactuloza prin administrarea a 3,5 grame de tarate de psyllium, de trei ori pe zi. Prin aceasta metoda, timpul de golire a stomacului a crescut de la 69 la 87 de minute, ceea ce înseamna mai putine miscari intestinale.

3. Psylliumul mentine glicemia normala
Suplimentarea cu fibre s-a dovedit a controla raspunsul glicemic, ajutand si la reducerea nivelului de insulina si zahar din sange. Taratele de psyllium functioneaza mai bine decat alte fibre datorita faptului ca gelul format poate încetini digestia alimentelor, ajutand astfel la reglarea nivelului de zahar din sange. Un studiu ce a inclus 56 de persoane cu diabet zaharat de tip 2 a aratat ca un consum de 5 grame de psyllium de doua ori pe zi, timp de opt saptamani, a redus nivelurile glicemiei din sange cu 11%.

Semintele de psyllium si colesterolul 

4. Psylliumul te ajuta în managementul greutatii
Fibrele precum psylliumul formeaza compusi vascosi ce pot ajuta la controlul apetitului si la pierderea în greutate. În cadrul unui studiu, 12 persoane sanatoase au consumat 10 grame de tarate imediat înainte de masa. Ei au experimentat în mod semnificativ întarzierea golirii stomacului la trei ore dupa masa, prelungind senzatia de satietate pana la sase ore dupa masa.

Un alt studiu a explorat efectele a doua doze de tarate de psyllium de 20 g, la 17 participanti fara probleme de sanatate. O doza a fost consumata cu trei ore înainte de masa, iar cealalta doza imediat înainte de masa. Rezultatele au indicat cresterea senzatiei de satietate si reducerea aportului total de grasimi în timpul zilei.

5. Psylliumul reduce nivelul colesterolului
Taratele de psyllium sunt excelente pentru legarea grasimilor si a acizilor biliari si eliminarea acestora. În procesul de înlocuire a acizilor biliari pierduti, ficatul foloseste colesterolul pentru a mari productia acestora. Un studiu recent a raportat o crestere a sintezei acizilor biliari si o reducere a colesterolului LDL la cele 20 de persoane tratate cu 15 grame de psyllium pe zi, timp de 40 de zile.

Într-un alt studiu, 47 de participanti fara probleme de sanatate au prezentat o reducere cu 6% a colesterolului LDL dupa un consum de 6 grame de psyllium pe zi, timp de sase saptamani. Mai mult decat atat, psylliumul ajuta si la cresterea nivelului de colesterol bun.

6. Psylliumul este bun pentru inima ta
Fibrele solubile de psyllium au capacitatea de a reduce trigliceridele, ajutand astfel la reducerea riscul bolilor cardiovasculare. O cercetare realizata recent a confirmat ca un consum de 5 g de tarate de psyllium de trei ori pe zi, timp de sase saptamani reduce trigliceridele cu 26%, comparativ cu placebo.

În plus, o dieta cu 12 grame de psyllium a condus la o reducere cu 5,9 mmHg a tensiunii arteriale sistolice la cele 36 de persoane cu tensiune arteriala ridicata. Un alt studiu, care a inclus persoane obeze, a aratat ca o doza zilnica de 7 grame de tarate de psyllium timp de 12 saptamani duce la o scadere cu 7% a tensiunii arteriale în primele sase saptamani de tratament.

7. Psylliumul are efecte prebiotice
Prebioticele reprezinta compusi nedigerabili, care hranesc bacteriile intestinale si le ajuta sa se dezvolte. Desi psylliumul este oarecum rezistent la fermentare, o mica parte din fibre pot fi fermentate de bacteriile intestinale. Aceasta fermentare poate produce acizi grasi cu lant scurt, care au fost legati de anumite beneficii pentru sanatate.

De asemenea, pentru ca fermenteaza mai lent decat alte fibre, acestea nu provoaca gaze sau alte probleme digestive. De fapt, tratamentul cu psyllium timp de patru luni a contribuit la reducerea simptomelor digestive cu 69% la pacientii care sufereau de colita ulcerativa.

Psylliumul este foarte bine tolerat de majoritatea oamenilor, însa poate întarzia absorbtia unor medicamente. Este foarte important sa ai un consum suficient de lichide pe perioada în care iei taratele de psyllium. Suplimentele cu psyllium pot fi incluse în regimul de nutritie si pot fi consumate în mod regulat, ca parte a unei diete sanatoase.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

psylliumul detoxifierii naturale laxativ constipatie plantago ovata
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1668 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024210 (s)