News Flash:

De ce quinoa este un superaliment

20 Iunie 2019
301 Vizualizari | 0 Comentarii

Quinoa este una dintre cele mai bogate proteine pe care o putem manca. Este o proteina completa care contine toti cei noua aminoacizi esentiali. Quinoa contine de doua ori mai multe fibre alimentare decat multe alte cereale. Fibrele sunt cunoscute pentru efectul de diminuare a simptomelor constipatiei. Insa, acestea ajuta si la prevenirea bolilor cardiace, reducand presiunea sangelui, si a diabetului. De asemenea, fibrele scad colesterolul “rau” si nivelul de glucoza din sange si aduc beneficii in caz de hemoroizi. Mai mult decat atat, fibrele contribuie la pierderea in greutate, deoarece iti ia mai mult timp sa mesteci un aliment bogat in fibre, iar senzatia de satietate se produce mai repede.

Aceasta cereala contine lisina, un compus esential pentru cresterea si refacerea tesuturilor. Quinoa este bogata in vitamina B12, riboflavina, care imbunatateste metabolismul energetic al celulelor creierului si muschilor si este cunoscuta pentru rolul activ in producerea de energie celulara. 

Sursa pretioasa de fier. Acest mineral care se gaseste in abundenta in quinoa mentine sanatatea celulelor rosii din sange. Fierul transporta oxigenul de la o celula la alta si furnizeaza oxigen muschilor, pentru ca acestia sa se poata contracta. De asemenea, fierul creste activitatea creierului, cunoscandu-se faptul ca la creier ajunge aproximativ 20% din oxigenul din sange.

Nu are gluten. Consumul de quinoa este recomandat in caz de boala celiaca (intoleranta la gluten) sau pentru mentinerea in stare buna a intestinelor, deoarece planta nu contine gluten. In plus, nivelul de prolamine, proteine din familia glutenului, este foarte scazut.

Are o valoare nutritiva exceptionala. Quinoa este una dintre acela plante rare, care au o compozitie echilibrata de aminoacizi. Poate fi, deci, consumata ca atare, fara a fi asociata cu legume. Unul dintre secretele valorii deosebite nutritionale consta in germenul (embrionul protejat in samanta) acestei cereale. Germenii au intotdeauna o concentratie mai mare de nutrienti, iar la quinoa acestia reprezinta 30% din greutatea bobului. Cand spui quinoa, spui o sursa buna de mangan, fier, cupru, magneziu, fosfor, zinc, calciu si sodiu, dar si vitamine si acizi grasi polinesaturati sanatosi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

quinoa aminoacizi esentiali lisina oxigen fier boala celiaca
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2586 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014183 (s)