News Flash:

De ce nu trebuie sa sarim peste micul dejun

23 Februarie 2012
1816 Vizualizari | 0 Comentarii

Auzim mereu ca micul dejun reprezinta masa cea mai importanta a zilei si sunt o multime de  argumente in favoarea acestei idei. Daca motivul care te determina sa sari peste micul dejun este legat mai mult de faptul ca nu poti sub nicio forma sa mananci dimineata sau ca simti o senzatie de greata imediat dupa ce ai luat masa, atunci trebuie sa incepi cu pasi mici sa reintroduci acest obicei pe care l-ai uitat de ceva vreme. Incearca sa consumi un fruct la alegere, un iaurt simplu sau orice iti face placere. 

De asemenea, gandeste-te ca specialistii sustin ca dimineata poti sa mananci absolut orice poftesti fara sa te ingrasi, deoarece organismul are nevoie de energie pentru a incepe ziua. Potrivit specialistilor, micul dejun trebuie sa contina 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi si poate cumula pana la 600 de calorii. Iata cateva motive pentru a nu sari peste micul dejun, potrivit Eva:

1. Micul dejun te ajuta sa slabesti
Potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Minnesota, adolescentii care nu obisnuiesc sa sara peste micul dejun urmeaza o dieta mai sanatoasa si sunt mai activi in timpul adolescentei. Dupa trecerea anilor s-a observat ca acestia isi pastreaza o greutate normala, iar indicele de masa corporala (IMC) este mai mic fata de adolescentii care nu mananca la micul dejun.

"Desi majoritatea persoanelor care doresc sa slabeasca cred ca sarind peste micul dejun vor reusi sa acumuleze mai putine calorii, rezultatul cercetarilor arata contrariul. Consumand alimente sanatoase la micul dejun vei reusi sa eviti consumul de alimente nesanatoase de la ore nepotrivite, cum ar fi acele mese bogate luate la ore tarzii", declara medicul Dianne Neumark-Sztainer de la Universitatea din Minnesota.

Un alt studiu arata ca persoanele care iau micul dejun zilnic tind sa aiba obiceiuri alimentare mai sanatoase, sa-si imbunatateasca performantele cognitive si sa realizeze un mai bun control al greutatii corporale, cu risc mai mic de aparitie a obezitatii.

2. Micul dejun iti da energie pentru intreaga zi
Daca ii asiguri organismului nutrientii de care are nevoie, cu siguranta iti vei incepe ziua cu mai multa energie. Bineinteles ca aceasta cantitate de energie depinde doar de alimentele pe care i le furnizezi organismului, de aceea trebuie sa optezi pentru alimente integrale, neprocesate sau conservate. Incearca sa alegi fructe, legume, verdeturi, nuci, seminte in stare cruda pe langa alte ingrediente pe care le preferi la micul dejun.

3. Micul dejun te impiedica sa mananci exagerat la masa de pranz sau cina
Nici nu cred ca ai nevoie de studii ca sa-ti dai seama ca daca sari peste micul dejun iti este foame cu mult inainte de ora pranzului si vei fi tentata sa mananci mult mai mult decat de obicei. In plus, senzatia de foame se intensifica daca astepti pana la ora pranzului si odata cu ea cresc si poftele tale pentru alimente grase.

4. Micul dejun te binedispune si te scapa de starile de nervozitate
Persoanele care obisnuiesc sa manance la micul dejun sunt mai binedispuse si au mai mult chef de viata spre deosebire de cele care sar peste aceasta masa. De asemenea, se pare ca persoanele care nu obisnuiesc sa manance la micul dejun sunt mult mai predispuse starilor de irascibilitate.

5. Micul dejun te protejeaza de bolile de inima
Cercetarile recente arata ca eliminarea acestei mese din rutina zilnica mareste riscul de afectiuni ale inimii. Un studiu, aparut in American Journal of Clinical Nutrition si citat de publicatia britanica Daily Mail, arata ca lipsa acestei mese duce la obezitate, depozite mari de grasime in jurul stomacului si nivel crescut de colesterol, factori responsabili de aparitia bolilor de inima. 

Sursa: Eva


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

micul dejun
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1475 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014232 (s)