News Flash:

De ce ne balonam si avem gaze cand mancam fasole

29 Aprilie 2015
3453 Vizualizari | 2 Comentarii
Sunt doua cauze care duc la aparitia flatulentei in urma consumului de fasole: 1. prezenta unor inhibitori ai enzimelor si 2. bacteriile si fermentatia. Fasolea contine inhibitori ai tripsinei (o enzima secretata de pancreas) care interfereaza cu actiunea acesteia. Rolul acestei enzime este acela de a rupe legaturile peptidice din proteine, in special cele asociate cu aminoacizii, arginina si lizina.
Fasolea mai contine si carbohidrati greu de descompus, cunoscuti sub numele de oligozaharide, care contin doua pana la opt zaharide legate impreuna. Carbohidratii cu mai mult de opt legaturi sunt numiti polizaharide iar legaturile lor chimice nu pot fi rupte de catre enzimele din stomac sau din intestinul subtire. In schimb, acest lucru este realizat de catre bacteriile intestinale din colon.

Masti cu boabe de fasole pentru un decolteu atragator si o piele curata
 
Oligozaharidele se regasesc, de asemenea, in cereale, seminte si in legumele din familia verzei (varza, broccoli, varza de Bruxelles, conopidp, napi, gulii etc.).
Dupa ce aceste alimente tranziteaza stomacul, bacteriile din intestine finalizeaza digestia, producand compusi gazosi precum dioxidul de sulf, nitrogenul si metanul. Mirosul urat poate rezulta de la hidrogenul sulfurat, bioxidul de carbon, amoniacul si alte gaze nocive, care rezulta in urma fermentatiei alimentelor incomplet digerate care putrezesc in colon, potrivit adevarul.ro, care il citeaza pe  Steve Meyerowitz, autor al mai multor carti despre alimentatie sanatoasa si dieta.

De ce e sanatos sa mananci fasole
 
Nitrogenul si oxigenul sunt componentele principale din aerul pe care il respiram. Acestea sunt prezente in gaze doar pentru ca, in timp ce mancam, inghitim foarte mult aer iar acesta strabate intregul tract intestinal inainte de a iesi. Dar aerul inghitit reprezinta doar o mica parte din dicutia legata de flatulenta. Gazele intestinale sunt, in cea mai mare proportie, hidrogen, dioxid de carbon si metan.

Cat de importanta este fasolea verde pentru femei
 
Inhibitorii enzimelor sunt solubili in apa, de aceea clatirea fasolii gatite si schimbarea apei ajuta la eliminarea gazului. Acelasi lucru este valabil si pentru oligozaharide. Schimbarea frecventa a apei este suficienta petnru a reduce gradual aceste componente solubile.
Lasati fasolea sa se inmoaie timp de trei ore. Aruncati apoi apa. Fierbeti fasolea in apa proaspata timp de 20-30 de minute. Aruncati apa. Daca este necesar, repetati etapa 2 pana cand boabele de fasole se inmoaie. Aruncati toata sau o mare parte din apa in care a fiert fasolea, condimentati si serviti.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fasole bacteriile fermentatia proteine aminoacizii arginina lizina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Claudiu  | #3884
Te-ai convins sau inca mai astepti sa cada din cer para malaiata?
Tot ce ai de facut este sa crezi in tine! Incearca ce ai de pierdut?
Foarte multi oameni s-au convins de seriozitatea noastra! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul ”Info” la adresa de email:
claudiu.muntean1987@gmail.com
ANONIM  | #5229
SI TOT ARUNCAND APA DIN ELE RAMANE UN GUST DE TARATE ...........ASA CA MAI BINE DAI GAZE DAR GUSTUL E ALTUL
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1705 (s) | 23 queries | Mysql time :0.026421 (s)