News Flash:

De ce multe companii straine aleg sa-si testeze produsele in Romania?

28 Februarie 2017
816 Vizualizari | 0 Comentarii
Cele 18 milioane de locuitori ai Romaniei si apetitul lor pentru noutati sunt un motiv solid pentru ca inovatii din cele mai variate domenii sa fie testate pe plan local, fie ele iaurturi, modele de magazine, tigari electronice, modele de management sau inovatii de productie.
Mai mult de atat, nu doar multinationalele testeaza pe piata noutatile, ci sunt si companii romanesti – inca putine – care dau tonul in domeniile lor de activitate. in urma cu sase ani, Business Magazin povestea ca Romania nu mai este doar un loc in care sunt replicate sabloanele de pe alte meleaguri, ci si unul din care inovatiile isi sapa o matca tot mai vizibila. Cele care sunt validate iau apoi calea strainatatii. tara nu mai exporta doar lohn, ci si idei, procese, produse inovatoare.
3,43 miliarde lei este valoarea totala a cheltuielilor pentru inovatia de produse sau procese in Romania, arata datele oficiale. E mult? E putin? Fata de alte tari, chiar din regiune, suma nu este mare: in Ungaria, de pilda, 1,4% din PIB sunt cheltuieli pentru cercetare, iar in Cehia ponderea urca spre 2%. Chiar daca datele de la Institutul National de Statistica indica o incetinire a inovatiei pe plan local, in ce priveste numarul de noutati, sunt modele si idei romanesti care castiga consumatori si care joaca roluri hotaratoare in evolutia companiilor, fie ele filiale de multinationale sau firme autohtone. Liderul pietei de tigarete in Romania, British American Tobacco, a ales Romania pentru a lansa in premiera mondiala dispozitivul iFuse, realizat in urma unor investitii de 600 de milioane de euro; piata locala este, desigur, doar primul pas. Spalatoria Kromatic din Brasov aplica tehnologia RFID, iar modelul sau, validat deopotriva de cifra de afaceri, profitabilitate si premii internationale, inspira alte companii din intreaga lume. Saint-Gobain a inventat pe plan local o unitate de reciclare a gipsului; linia tehnologica a fost dezvoltata impreuna cu un furnizor din Baia Mare, iar modelul este replicat in fabrici ale grupului din tari ca Brazilia, Malaezia sau Vietnam.
Indiferent care este domeniul in care se nasc inovatiile – comert, produse, servicii sau sanatate, un lucru este clar. „Laboratorul” cu cei peste 18 de milioane de locuitori ai Romaniei este un atu, care are o mare greutate.
In primavara anului trecut, British American Tobacco anunta ca lanseaza in Romania, in premiera mondiala, Kent glo iFUSE, un produs hibrid, care combina tutunul cu tehnologia electronica de ultima generatie. Conform reprezentantilor BAT, este un produs cu continut de nicotina si aroma de tutun, dar cu riscuri reduse, asociate cu produsele electronice. Pentru ca tutunul din interiorul capsulelor Kent Neopods nu arde, fiind eliminate fumul, scrumul si mirosurile asociate fumatului.
BAT previzioneaza ca piata produselor de noua generatie, estimata in 2015 la 2,8 miliarde de lire sterline, se va tripla pana in 2020, la o valoare de pana la 8,4 miliarde de lire sterline, exceptand SUA si China. La momentul lansarii, Gemma Webb, general manager al British American Tobacco Romania, declara: „Suntem foarte incantati ca Romania a fost aleasa ca prima tara din lume pentru lansarea glo iFUSE. Acest demers subliniaza inca o data dorinta BAT de a continua investitiile sale in Romania si in dezvoltarea de noi tehnologii, fiind sustinut pe deplin de lansarea glo iFUSE sub umbrela marcii Kent”. BAT a investit peste 600 milioane de euro in ultimii ani pentru dezvoltarea acestor produse in laboratoarele sale de cercetare din Anglia.
BAT a testat produsul glo iFUSE pe piata din Romania inca din noiembrie 2015, tara fiind aleasa pentru importanta pe care o are in businessul BAT la nivel mondial; cota de piata detinuta de Kent in aprilie 2016 se plasa la 26%, conform reprezentantilor companiei. Din luna aprilie a anului trecut, glo iFUSE si capsulele Kent Neopods sunt vandute in sute de magazine din Bucuresti - dispozitivul costa 90 lei, iar un pachet de Kent Neopods (cu doua capsule) este 30 lei.
glo iFUSE este un produs hibrid creat sa functioneze cu capsule Kent Neopods ce contin tutun si lichid, avand gust si aroma de tutun. Capsulele Kent Neopods au trei componente: un element de incalzire, un compartiment cu lichid si unul cu tutun. Elementul de incalzire proceseaza si transforma lichidul cu continut de nicotina in vapori; acestia traverseaza sectiunea cu tutun, eliberand vapori cu arome de tutun.
sursa: businessmagazin.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

inovatii testate iaurturi magazine tigari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1715 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028210 (s)