News Flash:

De ce este importanta vitamina C pentru organism. Vezi si top 10 alimente care au cea mai mare concentratie de vitamina C

20 August 2018
9853 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7260 RON (-0.0014)
USD: 4.2652 RON (+0.0051)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Vitamina C este o o vitamina solubila in apa, un puternic antioxidant, care copereaza cu vitaminele A si E in apararea organismului impotriva radicalilor liberi si a stresului oxidativ. Iata de ce este importanta vitamina C: este antiinfectioasa, tonifianta, antitoxica; participa la asimilarea de catre organism a fierului; previne si vindeca scorbutul; mareste rezistenta vaselor sanguine; contribuie la formarea globulelor rosii, a dintilor si oaselor; are rol de reglare a nivelului glicemiei si al colesterolului, de distrugere a toxinelor acumulate in organism; intervine in buna functionare a tesuturilor, precum si a diferitelor organe; participa la transformarile chimice ale proteinelor, lipidelor si glucidelor, la formarea substantelor intercelulare; diminueaza perioadele de convalescenta; este eficienta in reducerea ritmului de opacifiere a cristalinului (indeosebi la persoanele varstnice); intarzie aparitia cataractei si-i reduce gravitatea cu aproximativ 50%; impiedica depunerea grasimilor la nivelul ficatului asigura functionarea normala a celulei hepatice; intervine in metabolismul carotenilor; are actiune antialergica; scade incidenta aparitiei de cheaguri in vasele sanguine; mareste gradul de absorbtie a fierului organic; asigura coeziunea celulelor proteice, marind astfel durata vietii.

Doza zilnica de vitamina C: Aporturile nutritionale recomandate de vitamina C sunt de 35 pana la 65 mg pe zi pentru copil, de la 60 la 100 mg pentru adulti si adolescenti. Pentru fumatori este recomandat un aport crescut, de cel putin 120 mg pe zi. Lipsa de vitamina C poate provoca: scorbut, boala care cauzeaza hemoragii, pierderea dintilor si umflarea gingiilor; vindecarea lenta a ranilor si fracturilor; incheieturi umflate sau dureroase; aparitia de umflaturi si vanatai pe suprafata pielii; sangerari nazale; probleme digestive; lipsa poftei de mancare; articulatii dureroase. Excesul de vitamina C (1000-5000 mg pe zi) poate provoca: aparitia de pietre la rinichi, afectarea sistemului imunitar, simptome de ameteala si greata. Aceasta vitamina este usor oxidabila si foarte sensibila la caldura si la radiatii infrarosii si ultraviolete. Este important sa se aleaga o metoda potrivita pentru prepararea alimentelor pentru a se pastra continutul lor de vitamina C. Cand se gatesc legume, ar trebui ca timpul si durata gatitului sa fie micsorate, iar apa folosita la preparare nu ar trebui aruncata. Iata care sunt cele mai bogate alimente in vitamina C: 

1. Camu camu. Este un arbust care produce produce fructe mici si rotunde, cu coaja lucioasa rosie sau purpurie, asemanatoare cu ciresele. Se intalneste cel mai frecvent de-a lungul Amazonului, din Brazilia, pana in partea estica a Peru. Are o concentratie foarte mare de vitamina C, intre 1.800 si 2700 mg la 100 g de pulpa. 2. Goji. Este un fruct rosu cunoscut de peste 2000 de ani in Tibet si folosit in medicina traditionala datorita numeroaselor beneficii curative. Este cultivat in China, Tibet si Mongolia. 100 g de fruct contine pana la 2500 mg de vitamina C. 3. Macesele. Fructele rosii ale macesului contin pana la 2.000 de mg de vitamina C. In plus sunt bogate si in licopen, o substanta care previne oxidarea celulelor. 4. Acerola. Este denumita si visina de Barbados, iar fructele sale sunt o sursa pretioasa de vitamina C, 1.600 de mg. 5. Coacazele negre. Coacazele negre sunt o sursa foarte bogata de vitamina C, cu o concentratie de patru ori mai mare decat cea din portocale. 100 g fruct asigura 200 mg vitamina C.

6. Kiwi. Fructele kiwi contin 90 mg vitamina C si numeroase fibre care previn bolile de inima si cancerul. 7. Brocooli. Face parte din familia cruciferelor fiind o sursa importanta de vitamine, minerale si glucide. In  100 g de broccoli se gaseste 90 mg vitamina C. 8. Ardeii iuti. In 100 g de ardei iute se gasesc in medie intre 80 si 300 mg de vitamina C. 9. Varza de Bruxelles. Este una dintre legumele cele mai bogate in vitamina C, 80 de mg. 10. Papaya si capsunile. Ambele fructe contin 60 de mg de vitamina C la 100 de grame.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina c beneficii deficit exces alimente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1758 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023370 (s)