News Flash:

De ce este important sa includem in dieta fibrele alimentare. Vezi 5 beneficii ale fibrelor

17 Februarie 2011
3172 Vizualizari | 0 Comentarii

Fibrele alimentare se inumara printre cei mai importanti nutrienti care ajuta la mentinerea sanatatii. Principalele surse de fibre din care pot fi obtinute sunt fructele, legumele, cerealele integrale si leguminoasele.

Avantajele alimentatiei bogate in fibre au fost scoase in evidenta preponderent dupa anul 1950, in urma unor studii efectuate de medici si nutritionisti.Tot atunci s-au constatat si efectele negative ale deficitului de fibre: aparitia unor boli precum: cancerul de colon, obezitatea,  nivelul crescut de colesterol, constipatia si hemoroizii.

In functie de capacitatea fibrelor de a se dizolva in apa, acestea au fost clasificate in fibre solubile si insolubile, ambele tipuri avand rolul si importanta lor in organism.

Beneficiile fibrelor solubile 

1. Ofera senzatia de satietate
Actiunea fibrelor solubile se rezuma in special la prima parte a sistemului digestiv formata din stomac si intestinul subtire. La contactul cu apa fibrele isi maresc volumul si devin gelatinoase oferind senzatia de satietate, motiv pentru care sunt frecvent recomandate in curele de slabire.

2. Stabilizeaza nivelul de zahar din sange
 Un alt atu este ca ele incetinesc digestia si conversia carbohidratilor in glucoza, ceea ce determina stabilizarea cantitatii de zahar din sange. Pe de alta parte, stagnarea nutrientilor pentru mai mult timp in acest sector al sistemului digestiv, ofera organismului si posibilitatea de a valorifica mai eficient substantele utile din alimente.

3. Scad colesterolul
Studiile au aratat ca fibrele solubile contribuie la mentinerea unui nivel scazut de colesterol in sange. In timpul tractului digestiv, prin intermediul acizilor biliari, fibrele se asociaza cu colesterolul impiedicand absorbtia acestuia in organism. 

Barbatii care consuma alimente bogate in fibre isi prelungesc viata  

4. Reduc tumorile canceroase
Una dintre cele mai grave afectiuni asupra carora fibrele alimentare au impact pozitiv este cancerul. S-a constatat ca fibrele asociate cu pectina provenita din citrice contribuie la reducerea in dimensiune a tumorilor.  

Beneficiile fibrelor insolubile

Beneficiile fibrelor insolubile sunt asociate cu actiunea mecanica a acestora  in organism. Ele sunt cele care accentueaza tranzitul continutului intestinal prin sistemul digestiv. Astfel, ele previn constipatia si ajuta la eliminarea toxinelor blocate in intestine.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

fibrele alimentare scad colesterolul
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1493 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013880 (s)