News Flash:

De ce este bine sa incluzi nautul in dieta

4 Ianuarie 2012
3900 Vizualizari | 0 Comentarii

Nautul (garbanzo beans) este o planta din familia leguminoase, asemanatoare cu mazarea, ce provine din vestul Asiei, India si zona Mediteranei. Dintre cele 20 de tipuri existente, in comert intalnim doua tipuri usor diferite fizionomic si calitativ: primul caracterizat prin boabe mai micute si inchise la culoare, si denumit Desi, iar al doilea caracterizat prin boabe deschise la culoare si denumit Kabuli.

Chiar daca cel dintai este considerat o alegere alimentara superioara, in Romania si majoritatea statelor din Europa, nautul Kabuli este cel care predomina pietele.

Beneficiind de o aroma discreta, boabele de naut sunt intrebuintate astazi in intreaga lume, in salate, hummus, falafel, ori alte specialitati gustoase si hranitoare. In statul Myanmar din sud-estul Asiei, oamenii prepara din naut chiar o varietate de tofu, cunoscuta indeobste sub numele de Burmese tofu.

Iata cateva motive pentru care este bine sa incluzi nautul in dieta:

1. Continutul proteic bogat al boabelor de naut le-a impus printre cei mai buni substituenti vegetali ai carnii.

2. O cana de naut are in jur de 250 de calorii, adica jumatate din necesarul nostru zilnic de fibre si o treime din cel de proteine.

3. Este o sursa de vitamine si minerale. Boabele de naut contin magneziu, zinc, mangan, cupru, fosfor, fier, molibden, calciu, acid folic, fibre, triptofan, complexul de vitamine B.

4. Pentru ca este bogat in fibre ajuta la scaderea colesterolului LDL, colesterolului total si trigliceridelor, la scaderea riscului de cancer al colonului, iar datorita continutului in triptofan poate fi util celor cu tulburari de somn.

5. Reduce riscul de boli cardiovasculare, acest lucru se pare ca se datoreaza continutului in fitonutrienti cu rol antioxidant, fitonutrienti reprezentati de flavonoide ca quercetina, kemferol, miricetina sau acizi fenoli ca acidul ferulic, acidul clorogenic, acidul cafeic, acidul vanilic.

6. Ajuta la stabilizarea glicemiei, iar datorita continutului mare de fibre si proteine care stabilizeaza digestia, poate fi de ajutor in curele de slabire (da senzatie de satietate, reduce apetitul). 

7. Nautul scade si riscul cancerului de colon si ajuta digestia.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nautul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1618 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013601 (s)