News Flash:

De ce este bine sa consumi oleaginoase

2 Septembrie 2011
2876 Vizualizari | 0 Comentarii

Oleaginoasele se dovedesc benefice in prevenirea maladiilor cardiovasculare. In plus, datorita continutului de magneziu, contribuie la buna functionare a unor enzime ce au drept rol refacerea celulara.

Toate oleaginoasele (migdale, nuci pecan, alune etc.) si arahidele (leguminoasele) contin acizi grasi de acelasi tip cu cei continuti de uleiul de masline. Astfel, consumand unt de arahide obtii aceleasi beneficii ca atunci cand consumi ulei de masline. 

Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania au aratat ca untul de arahide diminueaza cu 20% riscul de maladii cardiovasculare, iar uleiul de masline cu 26%. In plus, oleaginoasele sunt bogate in proteine, fibre si vitamina E - un antioxidant care neutralizeaza radicalii liberi responsabili de imbatranirea celulara, potasiu, magneziu, fosfor, calciu, fier, zinc si cupru. Pentru hipertensivi se recomanda insa oleaginoasele nesarate.

Atentie insa! Nu le consuma in exces, deoarece la 100 g de oleaginoase corespund aproximativ 600 de calorii. Iata cateva oleaginoase pe care trebuie sa le consumi:

1. Migdale
Migdala, ca atare, nu contine carbohidrati si de aceea este recomandata persoanelor care sufera de diabet sau care doresc o dieta cu putini carbohidrati. Sunt foarte bogate in vitamina E si in grasimi monosaturate. Migdalele contin vitaminele A si E, si un continut bogat in potasiu, fosfor, calciu si magneziu. 24 de samburi contin aproximativ 6 g de proteine si 3,35 g de fibre.

2. Alune de pamant (arahide)
Au un continut ridicat de potasiu si fosfor. In plus, contin magneziu, calciu, sodiu, fier, seleniu precum si vitamina E. Alunele sunt bogate in resveratrol, o substanta produsa de anumite plante care s-a dovedit eficace in combaterea cancerului, fiind de asemenea antivirala, neuroprotectiva, antioxidanta, antiinflamatorie. Pot cauza anumitor persoane alergii grave, care pot duce la socuri anafilactice fatale.

3. Nuci
Au un continut bogat de potasiu si fosfor, pe langa care mai contine magneziu, calciu, zinc, fier si seleniu. Este bogata in acizi grasi omega 3 si consumul lor poate duce la scaderea colesterolului. Miezul de nuca este recomandat in caz de slabiciune generala si extenuare. Se poate pregati o bautura energizanta dintr-un pahar de suc proaspat de fructe, amestecat cu miez de nuca si miere. Este contraindicata in boli ale intestinului.

De ce este bine sa consumi frecvent nuci 

4. Nuci caju
Sunt originare din nordul Braziliei. Unele persoane sunt alergice la caju, totusi acesta se numara printre cele mai putin alergenice nuci. Ofera un continut bogat de potasiu, fosfor si magneziu (continand, de asemenea, calciu, sodiu, fier, zinc, seleniu), precum si vitamina K.

5. Alune de padure
Au un puternic efect energizant si un continut ridicat de potasiu si oligoelemente (clor, fier, cupru, zinc). Pe langa acestea mai continand fosfor, magneziu, calciu si fier, precum si o serie de vitamine: A, B1, B2, B3, C si E. Datorita vitaminelor din complexul B, sunt recomandate celor aflati in convalescenta, bolnavilor de diabet sau TBC. Alunele de padure sunt o sursa importanta de zinc, care ajuta la functionarea ficatului si la echilibrarea hormonala.

6. Nuci de macadamia
Contine 72% grasimi si are un gust dulce. Ofera un continut bogat de potasiu si, in plus, fosfor, magneziu, calciu, sodiu si fier. Nucile trebuie pastrate in frigider, altfel rancezesc. Atentie: este toxica pentru caine!

7. Nuci de Brazilia
In ciuda numelui, cel mai mare exportator este Bolivia. Fructul are un continut bogat de seleniu, magneziu, fosfor, potasiu, la care se adauga calciu, zinc si fier. In privinta vitaminelor, contine E si C. Contine 14% proteine, 11% carbohidrati si 67% grasime, si, totusi, este cunoscuta ca fiind cel mai radioactiv aliment.

8. Nuci pecan
Originare din America de Nord, nucile pecan se pot manca proaspete sau prajite si se folosesc ca ingredient mai ales la deserturi. Ofera un continut bogat de potasiu, fosfor si mai scazut de magneziu, calciu, zinc, fier, seleniu. Contine, de asemenea, si vitamina A. Este un fruct oleaginos foarte bogat in lipide (72%) ceea ce explica valoarea sa energetica ridicata: 700 kcalorii la 100 g. Pe langa continutul bogat in lipide, nuca pecan contine un procent de proteine net superior fata de alte fructe (9,3%).

9. Fistic
Are un continut important de potasiu si fosfor si, mai scazut, de magneziu, calciu, sodiu, fier si seleniu, continand, de asemenea, vitamina A. 50 de samburi de fistic prajit contin aproximativ 6 g de proteine si 3 g de fibre.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oleaginoasele migdale nuci nuci caju nuci pecan fistic
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021131 (s)