News Flash:

De ce este atat de sanatos uleiul de susan

22 Mai 2015
1414 Vizualizari | 0 Comentarii
Uleiul de susan ar trebui sa fie folosit in orice salata. El contribuie la sanatatea si frumusetea pielii– Semintele de susan sunt bogate in zinc, un mineral esential pentru producerea colagenului, conferind elasticitate pielii. Zincul contribuie si la repararea tesuturilor deteriorate din corp. Uleiul de susan se stie ca poate ameliora arsurile si poate preveni alte afectiuni ale pielii.
Este recomandat in regimurile alimentare vegetariene bogate in proteine– Semintele de susan contin 4.7 grame de proteina la fiecare 28 de grame, fiind perfecte pentru un regim alimentar vegetarian bogat in proteine.
Uleiul de susan pentru sanatatea orala– Unul dintre cele mai semnificative beneficii ale semintelor si uleiului de susan este legat de calitatea de a inlatura placa dentara si de a promova sanatatea orala. Printr-o practica cunoscuta sub denumirea de mestecatul uleiului, care implica plimbarea uleiului prin toata gura, iti poti stimula sanatatea orala si chiar albi dintii. Un studiu a demonstrat in mod practic cum clatirea cu ulei contribuie la sanatatea orala, demonstrand ca aceasta practica reduce cantitatea de streptococi atat din placa dentara cat si din saliva, stimuland astfel si starea generala de sanatate.

Ce putem trata cu seminte de susan 
Previne diabetul– datorita magneziului si a altor nutrienti, semintele de susan, dar mai ales uleiul de susan, s-a dovedit ca poate combate diabetul. Un studiu publicat in 2011 in Revista Americana de nutritie clinica arata ca uleiul de susan “a imbunatatit eficienta medicamentului antidiabetic administrat pe cale orala, glibenclamide la pacientii cu diabet de tipul 2”, potrivit viatadeverdeviu.ro. Un alt studiu a concluzionat ca “utilizarea exclusiva a uleiului de susan in alimentatie a avut ca efect reducerea BP si a glucozei plasmatice la diabeticii hipertensivi”.
Reduce presiunea arteriala – Asa cum arata studiul mentionat anterior, uleiul de susan reduce tensiunea arteriala la diabeticii hipertensivi. In plus, magneziul contribuie la scaderea tensiunii arteriale – iar semintele de susan sunt bogate in magneziu.
Promoveaza sanatatea cardiaca– Uleiul de susan contribuie la sanatatea inimii prevenind leziunile arteriosclerotice. Compusul antioxidant si antiinflamator cunoscut sub denumirea de sesamol, care are si proprietati anti-aterogenice, este principalul motiv pentru aceste efecte benefice. Conform site-ului GreenMedInfo, sesamolul s-a dovedit ca “poseda peste doua zeci de proprietati active din punct de vedere farmaceutic, multe dintre acestea contribuind la imbunatatirea sanatatii cardiace”.
Protejeaza contra deteriorarii ADN-ului in urma radiatiilor – Sesamolul, un compus prezent in semintele de susan si in uleiul de susan, s-a aratat in studii ca protejeaza contra deteriorarii ADN-ului ca urmare a radiatiilor. De asemenea, testele de laborator au arata ca sesamolul poate prelungi durata de viata a soarecilor expusi la radiatii, in parte prin prevenirea deteriorarii intestinelor si a splinei.

Remedii cu seminte de susan pentru arsuri, anemie si alte probleme de sanatate
 
Previne cancerul– pe langa faptul ca semintele de susan contin un compus anticancer denumit fitat, magneziul din acestea are si el proprietati anticancerigene. Un studiu publicat in Revista americana de nutritie clinica a descoperit ca riscul de tumori colorectale a scazut cu pana la 13% si riscul de cancer colorectal cu pana la 12% cu fiecare 100 mg de magneziu consumata.
Stimuleaza sanatatea osoasa– Pe langa sanatatea pielii, zincul contribuie si la sanatatea si densitatea osoasa. Un studiu publicat in Revista americana de nutritie clinica a descoperit o corelatie intre carenta de zinc si osteoporoza din zona soldurilor si a coloanei vertebrale. Si ce este mai important, semintele de susan sunt o sursa importanta de calciu – un oligo mineral esential pentru sanatatea oaselor si prevenirea afectiunilor osoase.

7 boli care sunt vindecate cu seminte de susan
 
Stimuleaza sanatatea digestiva si amelioreaza constipatia– Semintele de susan sunt bogate in fibre, care se stie ca au un rol important in sanatatea digestiva si cea a colonului.
Amelioreaza artrita reumatoida– Un mineral important pentru sistemele antiinflamatorii si a enzimelor antioxidante, cuprul este cunoscut pentru reducerea durerii si umflaturilor asociate cu artrita. In plus, acest mineral intareste vasele de sange, oasele si incheieturile.
Imbunatateste sanatatea respiratorie, previne astmul– Datorita magneziului, semintele de susan pot preveni astmul si alte tulburari respiratorii prin prevenirea spasmelor respiratorii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

salata zinc producerea colagenului elasticitate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2533 (s) | 23 queries | Mysql time :0.028176 (s)