News Flash:

De ce e importanta pentru organism vitamina B12

1 Februarie 2018
1780 Vizualizari | 0 Comentarii
vitamina B12

Vitamina B12 se gaseste in produse din carne, produse lactate si fructe de mare. Consumul neregulat de vitamina B12 poate provoca o deficienta in organism. Pentru non-vegetarieni, este mai usor sa obtina aceasta vitamina, dar pentru vegetarieni este mai dificil. O persoana cu deficit de vitamina B12 este susceptibila la probleme ca:

  • slabiciune musculara;
  • tulburari nervose;
  • oboseala;
  • pierderea apetitului;
  • pierderi de memorie;
  • anemie;

Asadar, pentru aportul zilnic necesar de vitamina B12, este important sa incluzi in dieta urmatoarele alimente.

Branza. Branza este cea mai bogata sursa de vitamina B12. Indiferent de tipul de branza care-ti place, mozarella, parmezan, telemea, ele contin bacterii sanatoase care produc vitamina. In plus, branza nu trebuie sa lipseasca din alimentatia persoanelor vegane.

Lapte. Laptele este un alt produs lactat – este sursa bogata de calciu si de vitamina B12. 250 ml de lapte contine 1,2-1,4 mcg de vitamina B12. Bea zilnic cate un pahar de lapte, mai ales daca esti vegetariana.

Ciuperci. Ciupercile sunt foarte nutritive, continand vitamine si minerale. Daca suferi de deficienta de vitamina B12, include ciupercile in alimentatia ta zilnica. Pentru a obtine doza zilnica necesara de vitamina B12, masa de pranz si cina ar trebui sa contina si ciuperci.

Produse din soia. Oamenii care sufera de intoleranta la lactoza opteaza pentru laptele de soia. Este scazut in calorii si este sursa importanta de vitamina B12. Include in dieta zilnica produse pe baza de soia. 

Lapte de nuca de cocos. Laptele de nuca de cocos este sursa importanta de vitamina B12, ceea ce inseamna ca este foarte bun pentru persoanele vegane sau care tin post. O cana de lapte de nuca de cocos ofera aproximativ 50% din doza zilnica necesara de vitamina B12. 

Lapte de migdale. Daca iti plac migdalele, ar trebui sa incerci sa bei si lapte de migdale. Acest lapte are un continut caloric scazut si este fortificat de vitamina B12. In plus, este o alternativa excelenta la laptele de vaca.

sursa: clickpentrufemei.ro
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciuperci
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1848 (s) | 34 queries | Mysql time :0.034983 (s)