News Flash:

De ce e bine sa mananci oua?

17 Iulie 2018
486 Vizualizari | 0 Comentarii

Majoritatea nutritionistilor sustin ca ouale sunt considerate un aliment complet, care furnizeaza o multime de nutrienti esentiali pentru sanatatea corpului. Este foarte important sa consumi ouale proaspete care au fost tinute la frigider si pe cat posibil sa fie de la gaini crescute in aer liber cu hrana ecologica. Valoarea nutritionala a acestor oua este mult mai ridicata si te asiguri ca organismul tau beneficiaza de grasimile sanatoase omega-3.

1. Ouale furnizeaza proteine complete. Un singur ou contine 6 grame de proteine complete, adica toti cei noua aminoacizi esentiali pe care corpul nu-i poate produce. Mai bine de jumatate din cantitate de proteine se regaseste in albus, care are foarte putine grasimi si colesterol. 
 
2. Ouale sunt foarte satioase. Un mic dejun compus din oua si legume furnizeaza corpului proteine, fibre, grasimi bune si carbohidrati buni, mentinand astfel senzatia de satietate o perioada foarte lunga. Tot acest lucru te ajuta sa eviti gustarile hipercalorice dintre mese si sa rezisti mai usor tentatiilor culinare de tot felul. Trebuie sa stii ca ouale au o valoare nutritionala exceptionala, astfel ca atunci cand mananci un ou asiguri corpului: proteine de calitate, seleniu, fosfor, colina, vitamina B12 si o multime de antioxidanti care mentin sanatatea celulelor. 

3. Ouale favorizeaza cresterea colesterolului bun (HDL). Cercetarile arata ca nivelul colesterolului bun, numit si HDL, este mai ridicat in cazul persoanelor care obisnuiesc sa consume zilnic cate 3-4 oua. Dar, trebuie sa stii ca si colesterolul rau (LDL) va avea o valoare crescuta in acest caz. Insa, potrivit specialistilor de la site-ul medical webmd.com, acest lucru nu este atat de nociv pentru corp, deoarece colesterolul rau este echilibrat de nivelul crescut al celui bun si nu va avea o actiune puternica. 

4. Ouale scad nivelul trigliceridelor. Analizele uzuale de sange vor evidentia si nivelul trigliceridelor din sange. Este bine ca nivelul trigliceridelor sa iasa mic. Potrivit specialistilor, consumul de oua, in special cele de tara de la gaina crescute in aer liber, furnizeaza corpului un continut foarte mare de grasimi bune omega-3 care scad nivelul colesterolului rau, dar si al trigliceridelor. 

5. Ouale scad riscul de accident vascular cerebral. Chiar daca studiile scot la iveala rezultate contradictorii de foarte multe ori, se pare ca toata lumea este de acord ca un ou consumat zilnic scade considerabil riscul de a face un accident vascular cerebral. Un studiu recent realizat de o echipa de cercetarori din China arata ca persoanele care au consumat zilnic cate un ou au prezentat un risc cu 30% mai mic de a suferi un accident vascular cerebral hemoragic, spre deosebire de ceilalti participanti la studiu care nu au avut acest obicei. 

6. Ouale te ajuta sa controlezi mai usor cat mananci. Un ou are aproximativ 70 de calorii, astfel ca stii exact valoarea calorica pe care o adaugi meselor sau gustarilor tale. In plus, el asigura satietate de lunga durata si poate sa fie consumat ca gustare. Un ou fiert tare alaturi de o salata de verdeturi si legume se poate transforma intr-o masa rapida de pranz. 

7. Ouale sunt bune pentru sanatatea inimii. Chiar daca studiile din aceasta directie sunt contradictorii, se pare ca este adevarat ca persoanele care consuma cu regularitate oua au un risc mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare. Chiar si cei care au prediabet sau diabet zaharat de tip 2 au avut de beneficiat in urma unui consum regulat de oua, arata cercetarile. De asemenea, un studiu aparut in China arata ca persoanele care obisnuiesc sa consume zilnic un ou au un risc cu 20% mai mic de a dezvolta boli de inima, in comparatie cu cei care exlud ouale din dieta lor. 

8. Ouale protejeaza ochii de boli grave. Doctorii stiu ca luteina si zeaxantina sunt doi antioxidanti cu rol crucial pentru sanatatea ochilor. Acestia impiedica dezvoltarea bolilor oculare, cum ar fi cataracta sau degenerescenta maculara, si se regasesc din abundenta in oua. Pe langa oua, acesti antioxidanti importanti pentru sanatatea ochilor se mai gasesc in toate verdeturile proaspete (spanac, varza kale, patrunjel, etc) Insa, potrivit specialistilor, ouale sunt o sursa mai buna de luteina si zeaxantina pentru ca au si grasimi care favorizeaza absorbtia acestor nutrienti. sursa: eva.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oua proteine fier
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1765 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022972 (s)