News Flash:

De ce avem nevoie de minerale si care sunt cele mai bune surse?

10 Decembrie 2010
2331 Vizualizari | 0 Comentarii
De ce avem nevoie de minerale si care sunt cele mai bune surse
Pentru a avea o sanatate de invidiat, trebuie sa-i asiguram organismului toate elementele de care are nevoie. Mineralele sunt importante deoarece contribuie la diverse functii ale organismului, fara ele nu am putea face multe dintre activitatile zilnice.

Iata cateva dintre cele mai importante minerale si alimentele in care se gasesc. Cunoscand acest lucru, iti vei putea alcatui meniul astfel incat sa furnizezi corpului tau toate elementele de care are nevoie.

Calciu
Este important in dezvoltarea si functionarea sistemului ososSe gaseste in produsele lactate, in galbenusul de ou, soia, mazare, conopida, broccoli, fasole. Lipsa de calciu produce senzatii de amorteala si furnicaturi, carcei, carii dentare, osteoporoza, stari de apatie sau depresive. Pentru a se fixa, calciul are nevoie de vitamina D, C si magneziu.

Magneziul
Este important deoarece favorizeaza secretiile gastrice si hepatice, ajuta la buna functionare a muschilor cardiaci, a creierului, intarzie imbatranirea, regleaza temperatura corpului si previne formarea de calculi biliari si renali. Magneziul se gaseste in cereale integrale, nuci, alune, migdale, mere, lapte, legume verzi. Carenta de magneziu se manifesta prin migrene, ameteli, tremurat, insomnie, fragilitatea unghiilor si a parului, agravarea reumatismului, hipoglicemie.

Potasiu
Are un rol deosebit de important: sustine activitatea cardiaca si stimuleaza inima sa bata. Se gaseste in cartofi, rosii, fructe proaspete, lapte, cafea, ceai. Lipsa potasiului creaza o stare de oboseala permanenta, crampe musculare, staari de nervozitate si depresive, hipotensiune. Persoanele care consuma multa carne, iau cortizon sau laxative sau alcoolicii au deficit de potasiu.

Fierul
Cel mai important rol al fierului este legarea si transportul oxigenului. Creste rezistenta la imbolnaviri, combate senzatia de oboseala si mentine tonusul pielii. Alimentele bogate in fier sunt galbenusul de ou, cerealele integrale, ciupercile, spanacul, urzicile si patrunjelul. Lipsa fierului in organism duce la aparitia anemiei, starii de slabiciune, migrene, oboseala si paloare. Vitamina C ajuta la asimilarea fierului.

calciu magneziul potasiu fierul
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1264 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016328 (s)