News Flash:

Cum trebuie sa ne protejam coloana si circulatia venoasa

16 Iunie 2016
1537 Vizualizari | 0 Comentarii
Fiecare trebuie sa previna si sa evite afectarea coloanei si durerea. Deprindeti pozitiile corespunzatoare ale corpului. Descoperiti pozitiile si miscarile care pot afecta coloana. Obisnuiti-va cu folosirea corecta a coloanei, invatati sa duceti un mod de viata care protejeaza coloana.

Stati si umblati cu spatele drept, cu abdomenul tras inapoi si toracele impins in fata!
Cand trebuie sa stati in picioare o perioada mai lunga, odihniti-va coloana vertebrala sprijinindu-va corpul de ceva, sau asezandu-va greutatea pe cate un picior, alternativ. Stati pe un scaun cu spatar, cu coloana dreapta, cu picioarele pe pamant, si puneti o perna in spatele soldului. In timp ce sedeti, din cand in cand schimbati-va pozitia.

In pozitie culcata. Patul trebuie sa fie elastic, dar tare. Este recomandat sa puneti o perna sub gat in caz ca aveti acuze lombare, la fel sub genunchi. Coloana trebuie sa fie dreapta si in pozitie culcata.

Exercitii pentru coloana vertebrala

Cum sa caram si sa ridicam obiectele
Obiectele grele trebuiesc ridicate cu spatele drept, cu obiectul ridicat langa trunchi din pozitie ghemuita. Obiectele grele trebuie distribuite in mod egal folosind ambele brate. Nu va intoarceti in lateral in timp ce ridicati o greutate.

In timp ce lucrati, coloana trebuie sa fie in pozitie dreapta, nu aplecata, stati in genunchi sau cu picioarele indoite. Daca va confruntati cu dureri de spate sau aveti orice alte acuze legate de coloana, consultati medicul.

14 cauze ale durerilor de spate. Vezi cand trebuie sa mergi urgent la medic

Recomandari pentru imbunatatirea circulatiei venoase
Ce nu trebuie sa faceti
- evitati imobilizarea prelungita;
- evitati fotoliile foarte moi sau cu spatarele tari;
- evitati activitatile statice;
- evitati kilogramele in plus si hainele prea stramte (jeans, dresurile, sosetele etc);
- evitati incaltamintea plata si cu tocuri mari de 5 cm;
- evitati baile calde, saunele, baile de abur si tot ceea ce inseamna caldura intensa la nivelul gambelor;
- evitati expunerea prelungita la soare;
- evitati tenisul, gimnastica aerobica si echitatia;
- evitati pilulele contraceptive in doze excesive.

Ce trebuie sa faceti
- in timpul unei activitati statice prelungite, efectuati la intervale regulate mici miscari ale gambelor;
- pasiti energic si faceti mici sarituri pe varfuri, in cazul unei activitati statice prelungite;
- preferati imbracamintea ampla. Intrebati medicul care sunt hainele adecvate afectiunii dumneavoastra;
- preferati incaltamintea cu un toc cuprins intre 3-5 cm. Corijati toate deformarile piciorului;
- faceti zilnic un dus cu apa rece la nivelul gambelor (de jos in sus);
- stati cu gambele ridicate in timpul noptii si de cate ori este posibil mai ales in timpul sarcinii;
- practicati natatia, joggingul, dansul, golful, mersul pe bicicleta s.a.;
- preveniti constipatia.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1455 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020593 (s)