News Flash:

Cum trebuie gatita carnea pentru a nu te imbolnavi

19 Octombrie 2011
3219 Vizualizari | 0 Comentarii

Carnea este necesara organismului, insa modul de gatire o poate face nociva. Nutritionistii recomanda gatirea carnii la gratar, rotisor sau protap, pentru ca astfel sunt eliminate grasimile excedentare si toxinele, fara ca ele sa reintre in contact cu alimentul. Carnea va fi sanatoasa daca va fi gatita la plita incinsa sau la grill, nu la un gratar traditional, cu carbuni. Este important ca grasimea sa se scurga in lateral sau dedesubt, dar nu pe sursa de caldura. 

"Grasimile scurse pe carbunii incinsi se transforma in hidrocarburi, care se reintorc in carnea de pe gratar. Sunt toxici si cresc riscul de aparitie a neoplaziilor digestive", explica Ionut Stefan, consultant in nutritie la cabinetul "MC²" din Bucuresti, citat de Evenimentul Zilei. 

La polul opus, din punctul de vedere al valorii nutritive, se afla carnea prajita in ulei, unt sau untura. "Acest mod de preparare aduce un aport excesiv de trigliceride pentru organism, ceea ce creste riscul afectiunilor cardiovasculare", precizeaza nutritionistul. Ceea ce obtineti in urma prajitului vor fi alimente greu digerabile, ce suprasolicita ficatul, vezica biliara si pancreasul. 

Cea mai nociva este insa carnea pane. "Alaturarea dintre pesmet, ulei si carne e cea mai indigesta si calorica combinatie", avertizeaza Ionut Stefan.

Gatitul la aburi, nerecomandat
Nutritionistii va sfatuiesc sa optati cat mai rar pentru fierbere, iar atunci cand o faceti, sa aruncati apa in care s-au scurs toxinele din carne si sa consumati preparatul separat.

"Prin fierbere se pierd mai putini constituenti decat prin alte metode. Ar trebui insa sa nu se fiarba la temperaturi ridicate si nici timp indelungat, pentru ca se denatureaza o parte din proteine sau din grasimi", explica nutritionistul. 

Desi este o metoda de gatit des folosita de cei care vor sa aiba o dieta sanatoasa, gatitul cu aburi nu este recomandat in cazul carnii. "La fel ca la fierbere, toxinele din carne raman in sucul produs. E de dorit sa se prepare mai mult legumele si fructele decat carnea in acest mod si nu la temperaturi foarte inalte sau pentru un timp indelungat", explica nutritionistul Ionut Stefan. Daca doriti totusi sa preparati carne la aburi, optati pentru peste si mai rar pentru carne rosie, carne de pui sau curcan. 

O alta varianta sigura de gatit a carnii este la cuptor. Nu acelasi lucru se poate spune si despre gatitul la microunde. "Exista posibilitatea prepararii neuniforme a carnii, zona centrala putand sa ramana insuficient preparata termic", mentioneaza Stefan Ionut. 

Foliile de aluminiu, interzise la gatit 
Foarte importante sunt si ustensilele de gatit. Evitati sa inveliti alimentele in folii de aluminiu sau alte tipuri de metale, intrucat ionii din aceste materiale pot trece in carne si pot fi nocivi mai ales in cazul copiilor, femeilor insarcinate sau al celor care alapteaza. Folositi vase din ceramica, otel si mai rar din cupru, alama sau aluminiu. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carnea
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1422 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013785 (s)