News Flash:

Cum trebuie consumate cerealele pentru un aport maxim de energie

4 Mai 2018
444 Vizualizari | 0 Comentarii

Tine cont de regulile alegerii cerealelor si te vei bucura din plin de efectele lor benefice!

  1. Fii selectiva! Pentru a le exploata beneficiile la maximum, este indicat sa cauti doar cerealele integrale, nerafinate. Cele rafinate, precum orezul alb, piinea alba si pastele fainoase sunt lipsite de majoritatea substantelor nutritive si de fibre. Partea cu adevarat primejdioasa este aceea ca, odata consumate, acestea actioneaza precum zaharul, intrind rapid in sange si provocand dezechilibre multiple, pofta de dulciuri, tulburari de dispozitie si chiar cresterea in greutate.
  2. Pentru ce anume trebuie sa optezi: O dieta sanatoasa trebuie sa contina cereale integrale, nerafinate, precum orezul brun, orzul mare, meiul, crupele de secara sau hrisca, boabele de grau, etc.
  3. Un mic secret: cu cat culoarea cerealelor este mai inchisa, cu atat ele sunt mai putin rafinate si, implicit, mai sanatoase.

Cerealele integrale. Afla ce cantitate ar trebui sa consumi zilnic

Iata care sunt cele mai bune variante:

  • Orzul: il poti gasi in doua variante: fie perlat, acesta fiind tipul rafinat, fie mare, cu boaba integrala. Desigur, pentru beneficii maxime, este bine sa alegi cel de-al doilea sortiment.
  • Orzul este dulceag la gust si este un veritabil aliat al sistemului digestiv. De exemplu, daca te confrunti cu o indigestie, orzul te va ajuta sa scapi de disconfort.
  • Orezul: este foarte bun atat pentru sistemul digestiv, cat si pentru cel nervos. Mai mult, studiile arata ca este cereala cu cel mai scazut potential alergen. Daca varietatea acestuia te pune in dificultate, atunci tine cont de acest sfat. Toamna, ca si iarna, este mai bine sa consumi orezul cu bob scurt pentru ca iti va incalzi organismul din interior spre exterior. Orezul cu bob lung este ideal vara, fiind mai usor si racoritor. Cel basmatic este recomandat in special persoanelor supraponderale.
  • Amarantul: contine mai mult calciu si magneziu decat laptele de vaca. Folosit cu regularitate in alimentatie, acesta ajuta la fortifierea plamanilor si la cresterea rezistentei organismului.
  • Crupele de hrisca: nu contin gluten, sunt bogate in minerale si nu sunt alergene. Daca ai alergie la grau, acestea sunt o alternativa excelenta. Nutritionistii le recomanda pentru continutul de proteine si bioflavonoide. De asemenea, trebuie sa tii cont si de faptul ca, pe termen lung, imbunatatesc circulatia.
  • Kamut-ul: este o cereala inrudita cu graul, dar studiile arata ca numerose persoane care au intoleranta la grau pot consuma kamut. Contine de doua ori mai multe proteine decat graul, mai multe minerale, aminoacizi si acizi grasi esentiali.
  • Ovazul: este de departe cereala cu cele mai multe grasimi benefice, este o sursa importanta de complex vitaminic B, fiind benefica pentru sustinerea sistemului nervos si pentru intarirea oaselor.
  • Alacul: recunoscut drept o sursa importanta de energie pentru organism, este singura cereala care contine mucopolizaharide, un veritabil stimulent pentru sistemul imunitar. Totodata, este recomandat in ameliorarea simptomelor de colita, constipatie sau in perioadele in care digestia este slabita.
  • Teff-ul: este foarte aromat si contine multe proteine. Ceea ce este cu adevarat special la aceasta cereala este continutul foarte mare de potasiu, care ajuta la eliminarea acizilor din sange.
  • Meiul: este bogat in fier, magneziu, potasiu, vitaminele B, vitamina E, ajuta sistemul digestiv si buna functionare a splinei, fiind un important agent de crestere a energiei.
     
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cerealelor efectele benefice
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1644 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028817 (s)