News Flash:

Cum tonifiem spatele in perioada sarcinii

11 Ianuarie 2016
1051 Vizualizari | 0 Comentarii
O musculatura bine tonifiata a spatelui este absolut esentiala in perioada sarcinii, de aceea este bine ca ea sa fie construita din timp si intretinuta pe durata celor noua luni. Pe masura ce bebelusul se dezvolta, peretii abdominali sunt suprasolicitati si intinsi la maximum, isi pierd capacitatea de a sustine corpul, iar spatele este cel care preia aceasta functie. De aici si durerile de spate cu care foarte putine viitoare mamici nu se confunta pe dura celor noua luni de sarcina.

Exercitii fizice interzise in perioada sarcinii

Exercitii de tonifiere a spatelui
Unul dintre exercitiile care te ajuta foarte mult in tonifierea spatelui este cel denumit generic "impins de la umeri". Impingerea se face in plan vertical din pozitia in picioare sau din pozitia sezand. In plus, si postura ta va fi mai buna si deltoizii (adica umerii) mai puternici. In ambele maini, vei avea cate o gantera de 1 kg sau 2 kg.

Miscarea este compusa din doua parti: invingerea rezistentei (impingere) si cedare controlata (coborare). Expirarea se face pe impingere, inspirarea pe coborare. Distanta intre gantere in pozitia brate intinse va fi cuprinsa intre 10 - 20 cm.
In limita inferioara, cand bratele sunt coborate, pumnii stransi pe manerele ganterelor vor fi pozitionati in proximitatea umerilor, usor frontal, cu coatele flexate la maxim si cu bratele stranse langa trunchi. Viteza de lucru va fi cuprinsa intre 2 - 2,5 secunde/ repetare.

Respira continuu si opreste executia atunci cand simti urmatoarele: ameteli, senzatie de "prea greu de impins", puls prea accelerat, asimetrie la ridicare sau/si la coborarea bratelor, dureri in muschii cefei, tensiuni usor dureroase a musculaturii trapezului descendent (localizate mai exact intre omoplati).

Poti executa exercitiul in doua moduri: stand in picioare sau in sezut. Cel mai probabil, pe masura ce sarcina avanseaza, mai comod te vei simti in pozitia sezand.

Exercitiile fizice in perioada sarcinii

La pozitia stand in picioare trebuie sa respecti urmatoarele: spatele drept, genunchii usor flexati, privirea inainte, barbia, pe cat posibil, usor ridicata fata de pozitia normala.

In cazul executarii exercitiului din pozitia in sezut, executa trei sau patru seturi de repetari impartite egal ca timp in 15 minute. Beneficiul major al acestui exercitiu este ca ajuta la tonifierea musculaturii spatelui si, in acelasi timp, permite oxigenarea mai usoara a creierului, crescand controlul asupra executarii miscarilor.

Daca sarcina ta evolueaza fara probleme si ai acordul medicului, poti executa acest exercitiu pe toata durata sarcinii si dupa, cu conditia ca efortul sa fie bine dozat si adaptat nivelului tau de pregatire fizica, dar si dispozitiei de moment. Daca intr-o zi nu te simti in cea mai buna forma, nu trebuie sa te suprasoliciti. Nu este nici o problema daca faci serii mai putine, le poti recupera oricand.

perioada sarcinii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1408 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014657 (s)