News Flash:

Cum te poate imbolnavi mouse-ul

31 Ianuarie 2016
1450 Vizualizari | 0 Comentarii
In zilele noastre munca la calculator este din ce in ce mai frecventa si, din nefericire, nu este lipsita de suferinte, de la oboseală fizica excesiva, amorteala in degete, dureri cervicale, la incheietura mainii sau umeri, pana la probleme mai serioase precum sindromul de tunel carpian.

Multe dintre aceste probleme sunt cauzate de utilizarea incorecta a mouse-ului. De aceea, este important, chiar daca in prezent nu simti dureri, sa folosesti corespunzator mouse-ul, astfel incat sa eviti problemele care ar putea sa apara in viitor. Iata ce trebuie sa faci pentru a-ti pastra sanatatea atunci cand lucrezi la calculator, potrivit noobz.ro:

7 probleme medicale provocate de calculator

Pozitia ideala pe care trebuie sa ai la calculator

1. Asaza mouse-ul aproape de tastatura ca sa il poti folosi cat mai rapid si mai usor, fara sa depui prea mult efort
Cu cat este asezat mai departe, cu atat poti dezvolta dureri la nivelul muschilor, care duc la dureri de gat si de umeri. Daca il tii cat mai aproape de tastatura, nu mai trebuie sa te intinzi pentru a ajunge la el, iar astfel vei evita intinderea musculara.

2. Pastreaza mouse-ul aproape de tastatura
Nu face greseala sa asezi mouse-ul pe masa si tastatura pe suportul de sub aceasta. Nu vei face decat sa dezvolti o durere inexplicabila de umeri si de gat. Este recomandat sa asezi mouse-ul cat mai aproape de mana ta, intr-un unghi „deschis", astfel incat sa te simti confortabil.

3. Foloseste un mousepad langa tastatura
Am precizat mai sus ca, mouse-ul trebuie sa stea langa tastatura, iar ambele trebuie asezate astfel incat sa te simti suficient de confortabil atunci cand lucrezi. Exista suporturi pentru tastatura care au incorporat si mousepad, dar in cazul in care alegi sa folosesti suporturi separate, asigura-te ca le asezi la distanta ideala una fata de cealalta, mai exact la maximum 5 cm unul fata de celalalt. Incearca sa nu asezi mouse-ul la un nivel mai mic fata de tastatura, pentru ca in timp vei supune mana si umerii unor tensiuni foarte mari.

4. Opteaza pentru un mouse cu shortcut-uri implementate
Multe persoane nu realizeaza ca, modul in care utilizeaza mouse-ul poate avea un impact major asupra sanatatii. Daca ai posibilitatea financiara sa investesti o suma mai mare de bani intr-un mouse performant, nu te gandi de 2 ori inainte sa iei decizia finala. Exista numeroase tipuri de mouse-uri dintre care poti alege, de la cele mai mici pana la cele mai mari.

5. Asigura-te ca folosesti mouse-ul de dimensiune potrivita pentru mana ta
Asigura-te ca mouse-ul tau te face sa te simti confortabil, nu este prea mare sau prea mic si nu iti tensioneaza muschii mainii sau tendoanele.

Boala care ii afecteaza pe cei care stau mult in fata calculatorului

Cum sa utilizezi sanatos mouse-ul
1. Mouse-ul trebuie utilizat folosind miscari din cot, nu din incheietura mainii. In caz contrar, in timp vei dezvolta presiuni la nivelul oaselor carpiene si dureri de degete.

2. Ia cate o pauza o data la 15-20 de minute si schimba frecvent pozitia de utilizare a mouse-ului.

3. Foloseste-te de scurtaturile de taste, care pot reduce semnificativ nevoia de a deplasa mana la mouse.

4. Daca navighezi constant pe internet, ai in vedere sa utilizezi un mouse cu rotita sau cu senzori, pentru a reduce miscarile repetitive de brat.

5. Nu apasa prea tare pe butoane. Foloseste mouse-ul asa cum o faci cu tastatura. O atingere subtila a mouse-ului te va ajuta sa iti salvezi la timp mainile si incheieturile.

6. Asigura-te ca tii mouse-ul corect! Nu lasa degetele ridicate deasupra mouse-ului pentru mult timp si nu le tine incordate in timpul utilizarii. Comporta-te cu mouse-ul asa cum o faci cu animalul de companie, atinge-l usor, nu il strange prea tare si mai lasa-l din cand in cand sa „respire". Tine incheietura mainii intr-o pozitie „neutra", cat mai naturala, care sa nu iti provoace dureri.

7. Incearca sa folosesti mouse-ul cu ambele maini. Daca reusesti sa faci acest lucru, nu vei mai pune presiune doar pe mana stanga, iar tensiunea musculara sau cea manifestata la nivelul oaselor va fi practic impartita la doi.

sursa: noobz.ro

incheietura mainii umeri
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 23 queries | Mysql time :0.028335 (s)