News Flash:

Cum te ajuta vitaminele din grupul B

13 Noiembrie 2011
2748 Vizualizari | 0 Comentarii

Vitaminele din grupul B sunt foarte importante, mai ales pentru nervi, dar sunt cu adevarat eficiente numai impreuna si nu separat. Desi distincte ca structura, dar si prin rolul pe care il au in organism, toate vitaminele care formeaza complexul B se afla in stransa relatie interfunctionala. Iata cum te ajuta vitaminele B:

1. Vitamina B1 
Iti da pofta de viata. Poate fi procurata din carnea de porc, drojdia de bere, leguminoase, organele animalelor, produse din faina integrala, arahide, germeni de grau. Persoanele care au deficit de vitamina B1 sunt sleite de puteri si dimineata se ridica greu din pat. 

2. Vitamina B2 
Se mai numeste si riboflavina si este utila in caz de stres. Se gaseste, mai ales, in drojdia de bere, albus de ou, carne slaba, in drojdia de bere, peste, ficat, rinichi, lapte si produse lactate, nuci, caise uscate, zarzavaturi, mazare, rosii, conopida. Lipsa vitaminei provoaca o incetare temporara a cresterii la copii, aparitia unor leziuni la nivelul buzelor, tulburari de vedere, scaderea rezistentei la infectii si efort. 

3. Vitamina B5 
Se mai numeste acidul pantotenic intervine in metabolismul glucidelor, compusilor lipidici, proteinelor si la generarea energiei necesare proceselor fiziologice. De asemenea, acidul pantotenic este important pentru stimularea descompunerii grasimilor si ajuta la oxigenarea creierului, ceea ce face ca persoana sa se concentreze si sa asimileze mai bine cand invata si sa oboseasca mai rar. Vitamina B5 poate fi procurata din galbenus de ou, produse integrale, ciuperci, pepene, broccoli, fasole boabe. 

4. Vitamina B6 
Cunoscuta si sub numele piridoxina, este vitamina fericirii. Lipsa de B6 duce la depresii, nervozitate, angoasa, fluctuatii ale dispozitiei sufletesti. Vitamina B6 se gaseste in produse de origine animala, cum ar fi rinichi, ficat, splina, lapte si produse lactate, dar si in tarate de cereale, varza, spanac, mere, struguri. 

5. Vitamine B7 
I se mai spune si biotina si este utila celorlalte vitamine din complexul B care ajuta metabolismul. Se gaseste in drojdie uscata, galbenus de ou, fulgi de ovaz, alune, morcov, mazare. 

6. Vitamina B9 
Sau acidul folic, cunoscuta si ca vitamina optimismului, te ajuta sa infrunti viata cu toate problemele ei zilnice cu mai mult curaj, sa fii mereu in forma si activ. Carenta duce la anemii, tulburari nervoase, iritabilitate, scaderea performantelor memoriei. Se gaseste in legume ca sparanghel, broccoli, spanac, fenicul, drojdie, germeni de soia. 

7. Vitamina B12 
Cunoscuta si sub numele de ciancobalamina contribuie la dezvoltarea fizica, la cresterea poftei de mancare si a greutatii corporale, fiind utila in profilaxia si tratamentul anemiei. Se gaseste in ficat si in preparatele din ficat. Vitamina B12 isi aduce aportul si la mentinerea functionarii normale a sistemului nervos, amelioreaza irascibilitatea si contribuie la imbunatatirea capacitatii de concentrare, de memorare si de pastrare a echilibrului psihic.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vitamina b1 vitamina b2 riboflavina vitamina b5 acidul pantotenic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1575 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020192 (s)