News Flash:

Cum te ajuta sauna

31 Ianuarie 2012
6601 Vizualizari | 0 Comentarii

Se stie ca saunele iti ofera momente foarte placute, dar la o analiza mai amanuntita caldura eliberata de sauna are diverse beneficii asupra organismului. Beneficiile saunei nu sunt o legenda. O pot confirma si finlandezii, mari amatori de ore petrecute la sauna. Persoanele cu probleme cardiace cronice, care au folosit sauna de cinci ori pe saptamana, timp de trei saptamani, si-au imbunatatit functionarea inimii si au putut face mai multe exercitii fizice de intretinere. Aburul trimis in camera de sauna face ca prin temperatura ridicata sa fie marit ritmul inimii si sa fie dilatate vasele de sange ducand la o circulatie mai buna.

Problemele cardiovasculare apar cand inima nu mai este capabila sa pompeze in corp o cantitate suficienta de sange, rezultatul fiind instalarea unei anumite insuficiente respiratorii si a dificultatii de a efectua activitati fizice. Conform unor cercetari anterioare studiului demarat de universitatea din Toyama, Japonia, saunele ar putea fi un mijloc de imbunatatire a starii de sanatate.

Pentru a verifica aceasta ipoteza cercetatorul Takashi Ohori si colegii sai i-au rugat pe cei 41 de voluntari care s-au oferit sa participe la experiment, cu totii suferinzi de inima, sa petreaca 15 minute intr-o sauna, de cinci ori pe saptamana, folosind apoi o patura, timp de 30 de minute, pentru a-si mentine temperatura corpului cu 1 grad peste medie.

S-a putut constata ca tratamentul la sauna a crescut capacitatea inimii de a pompa sange si s-a marit distanta pe care participantii la teste o puteau parcurge in 6 minute, de la 337 de metri, la 379. Echipa de cercetatori a putut constata si imbunatatirea functiilor endoteliumului - membrana de a carei functionare pot depinde factorii care controleaza diametrul vaselor sanguine.

Intr-un studiu separat, acelasi grup de cercetatori a mimat un atac de cord la soarecii de laborator, intrerupandu-le alimentarea cu sange a organismului. Apoi, animalele au fost supuse unui tratament la sauna, timp de patru saptamani. Examinarea lor ulterioara a dovedit ca inima lor era mult mai putin afectata de leziuni care apar, de obicei, in urma atacurilor de cord. In plus, „soarecii de sauna" au stat foarte bine si cu sinteza de oxid nitric endotelian, o enzima care controleaza tensiunea si refacerea vaselor de sange.

„Credem ca sedintele repetate in sauna declanseaza conditiile de producere a oxidului nitric si a altor molecule care reduc rezistenta vaselor de sange la fluidizarea circulatiei sanguine si, in cele din urma, se imbunatateste capacitatea si functionarea inimii", constata si cercetatorii de la Institutul de Cardiologie din Ottawa, care a demarat un studiu separat al efectului saunei, dupa un studiu separat.

Caldura generata in saune ar putea avea si alte efecte benefice. A fost identificat un grup de neuroni care elibereaza serotonina, ca raspuns la cresterea temperaturii corporale. Acest proces pare sa initieze o anume racire a corpului, dar neuronii respectivi activeaza si o regiune a creierului care regularizeaza senzatiile de placere, ceea ce ar putea explica o seama de senzatii agreabile simtite de cei care transpira din greu la sauna.

Insa cardiologii ii sfatuiesc pe suferinzii de afectiuni ale inimii sa nu se grabeasca sa-si faca un abonament la cea mai apropiata sauna decat daca vor participa la sedintele de intretinere sub supraveghere medicala. Cei afectati de tensiune arteriala cu evolutii imprevizibile, aritmie cardiaca, angina pectorala si afectiuni cardiace grave, sunt sfatuiti sa se tina departe de sauna, care, in cazul lor, ar putea deveni o capcana mortala. 

Sauna lupta cu excesul de kilograme
Caldura creste ritmul cardiac si al metabolismului in acelasi timp, lucru ce ajuta la arderea caloriilor. De asemenea, sauna mai are efecte benefice si asupra pielii, pentru ca ajuta la eliminarea particulelor de praf absorbite de porii nostri, cat si la exfoliere.

Reguli care trebuie respectate
Inainte de a merge la sauna trebuia insa sa cunosti anumite reguli. In primul randnu este recomandat sa se manance mult si/sau greu sau sa se bea alcool si nici sa se faca abuz de lichide. In al doilea rand, trebuia sa faceti un dus cu un gel sau un sapun degresant pentru ca pielea sa poate elibera mai usor toxinele. Un lucru foarte important de stiut este acela ca trebuie sa evitati hidratarea intre doua sedinte de sauna intrucat acestea ar impiedica efectul de detoxifiere.



Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

beneficiile saunei
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1800 (s) | 34 queries | Mysql time :0.042731 (s)