News Flash:

Cum te ajuta crononutritia

15 Noiembrie 2011
2653 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca vom citi cu atentie modelele de meniuri realizate pentru o zi intreaga de un specialist in nutritie, vom observa o impartire a alimentelor dupa cele trei mese principale: mic dejun, pranz, cina.

Niciun medic nu ne va spune, de exemplu, ca seara inainte de culcare sa mancam oua, de niciun fel, nici prajite, nici umplute, nici fierte moi. In schimb, la micul dejun chiar ni se recomanda sa consumam oua, de 2-3 ori pe saptamana, de preferat fierte moi sau la aburi.

De aceasta impartire este responsabila crononutritia, stiinta care studiaza si recomanda consumul alimentelor in functie de timp, zi, luna si an. De exemplu, daca in sezoanele de primavara-vara, legumele preferate pentru consum sunt cele care cresc deasupra solului, acum sunt preferate cele care cresc in sol: cartofii, morcovii, pastarnacul, telina radacina, napii, patrunjelul radacina si tuberculi, rizomi precum ghimbirul.

Toamna este anotimpul in care, in mod special, trebuie sa evitam asocierile incorecte ale alimentelor. Acordati atentie speciala pentru a nu asocia proteinele animale (carne, peste, branza) cu cereale (paine, orez, paste fainoase). De asemenea, este indicat sa consumam un singur aliment proteic la o masa.

Principiile crononutritiei
Toate alimentele sunt benefice daca stim sa le consumam in functie de ceasul biologic al organismului nostru.

Pentru a ne simti tonici si sanatosi, trebuie sa ne obisnuim sa respectam principiile crononutritiei:

Dimineata - gras (branza, oua, paine integrala)
La pranz - alimente mai greu de digerat (carne si produse ce contin amidon)
Dupa amiaza - dulce (fructe, ciocolata)
Seara - lejer (peste, legume).

Cu alte cuvinte, crononutritia ne determina sa ne formam o conduita alimentara sanatoasa, care se bazeaza pe un mic dejun hranitor, un pranz cu alimente care necesita timp de digerare si o cina usoara.

Alimentele diurne si nocturne
Crononutritia ne invata cum sa ne alimentam fara a avea probleme digestive respectand momentele ideale din zi in care trebuie consumate. 

Alimentele diurne sunt cele pe care trebuie sa le mancam dimineata pentru a ne furniza energie, iar alimentele nocturne sunt cele recomandate a fi consumate seara pentru ca sunt usor digerabile.

Alimente diurne: carne, fasole, mazare, cartofi, morcovi, rosii, portocale, afine, capsuni. 
Alimente nocturne: telina, conopida, andive, varza, ridichi, peste, moluste, mere, pere, banane, nuci, migdale.

Meniuri tipice in crononutritie
Micul dejun: dimineata sunt permise toate tipurile de branzeturi, iaurturile, painea integrala, cerealele, ouale, carnea de pui, carnatii, sucurile de fructe naturale, fructele diurne.
Pranzul: cartofii preparati in diferite feluri (tocanite, piure, nature), tocana de orez cu legume, carne la cuptor, gratar, salate de legume, supe, ciorbe.
Gustarea: fructe sau iaurturi simple.
Cina: peste in sos, fructe de mare, toate legumele verzi fierte sau crude.

Sfaturi utile
Respecta principiile crononutritiei pentru ca te ajuta si in dietele de slabit.

Adapteaza regulile crononutritiei in functie de starea de sanatate a organismului, in sensul de a selecta doar acele alimente care-ti fac bine.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

crononutritia principiile crononutritiei dimineata la pranz seara
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1880 (s) | 34 queries | Mysql time :0.043182 (s)