News Flash:

Cum te afecteaza excesul de antioxidanti

6 Februarie 2012
4810 Vizualizari | 0 Comentarii

Excesul de antioxidanti, substante cunoscute pentru proprietatile lor anticancer si de prevenire a maladiilor cardiace, poate afecta echilibrul organismului. Cercetatorii de la Universitatea de stat din Kansas spun ca antioxidantii continuti de asa-zisele "superalimente", de la cartofi dulci la afine, linte si broccoli, sunt apreciati de multi ani pentru faptul ca atenueaza efectele imbatranirii asupra corpului, prelungesc durata vietii si chiar imbunatatesc viata sexuala. Antioxidantii sunt molecule care pot sa incetineasca sau chiar sa previna producerea radicalilor liberi, care au efecte nocive asupra celulelor din organism.

Potrivit specialistilor, excesul de antioxidanti influenteaza fluxul sangvin, determinand eliminarea substantelor vasodilatatoare (peroxid de hidrogen), care mentin deschise vasele de sange din muschi si din organele din corp.

Mituri despre antioxidanti 

Semnele excesului de antioxidanti
Persoanele care isi administreaza suplimente vitaminice si, in plus, consuma frecvent alimente bogate in antioxidanti risca supradozarea. Din categoria antioxidantilor fac parte vitaminele, mai ales A, C, D si E, polifenolii, enzimele si chiar si mineralele, de tipul zincului si seleniului. Printre simptomele excesului de antioxidanti se numara insomnia, nervozitatea, durerile de cap.

Manifestarile variaza in functie de substanta care se acumuleaza in exces in organism. De exemplu, in caz de hipervitaminoza A, exista si riscul maririi splinei si ficatului, prea multa vitamina E poate duce la tulburari ale ciclului menstrual si de fertilitate.

Ghidul antioxidantilor  

De cele mai multe ori, persoanele preocupate de sanatate nu numai ca iau suplimente cu antioxidanti „la cutie", dar fac eforturi si sa se alimenteze cat mai sanatos. Astfel, ele primesc antioxidanti si din alimente. Desigur, este greu sa calculam ce doza din fiecare antioxidant primim cu fiecare aliment pe care il consumam, iar medicii spun ca nu exista motive de ingrijorare pentru cei care incearca sa se alimenteze cat mai corect.

Este putin probabil ca supradozajul sa se produca si din asocierea unei diete sanatoase cu o pastila cu doze moderate de antioxidant zilnic. Insa, pentru o persoana care ia trei pastile cu doze mari de antioxidanti intr-o zi si care consuma fructe goji si de padure dimineata, broccoli si orez integral la pranz, batoane de cereale imbogatite cu vitamine ca gustari si suc proaspat de lamaie seara se recomanda consultarea medicului. 

Antioxidantii care iti protejeaza inima 

Opinia dr. Mencinicopschi despre antioxidanti
Potrivit dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, cei mai buni antioxidanti sunt cei din legume si din fructe proaspete, apoi cei extrasi din astfel de surse naturale si putin prelucrati. Sunt mult mai buni decat antioxidantii de sinteza. De ce? Intotdeauna ei functioneaza in cascade antioxidante. Ei nu lucreaza de unii singuri, ci au nevoie de alte substante, iar legumele si fructele contin astfel de complexe de antioxidanti.

Daca nu lucreaza in cascada, asa cum o cere celula, ei devin toxici pentru ca, dupa ce distrug radicalii liberi, se transforma ei insisi in radicali liberi. De exemplu, vitamina E este regenerata de vitamina C, care, la randul ei, este potentata de antocianidine. In macese, acidul ascorbic se gaseste in combinatie cu antocianidine. 

60 mg de vitamina C din sursa naturala are valoare biologica mai mare decat 1.000 mg de vitamina C de sinteza. In plus, antioxidantii trebuie sa ajunga in celule, si daca sunt naturali ajung mult mai usor decat daca sunt sintetici.

Sursa: Adevarul


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

categoria antioxidantilor hipervitaminoza a
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1276 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019994 (s)