News Flash:

Cum stii daca ai o carenta de magneziu. Vezi si 6 cauze ale deficitului de magneziu

23 August 2018
115376 Vizualizari | 4 Comentarii

O persoana adulta are nevoie de 300 - 420 mg de magneziu pe zi pentru a-si mentine echilibrul psihic si fizic. Potrivit specialistilor, 3 adulti din 4 au un aport insuficient de magneziu in raport cu doza zilnica recomandata. Carenta de magneziu este frecvent intalnita in randul persoanelor cu o dieta bogata in proteine, produse semipreparate si alimente procesate. Aceste alimente nu contin toti nutrientii necesari organismului si, in plus, sunt bogate in aditivi care pot afecta sanatatea. Iata care sunt cauzele deficitului de magneziu:

1. Dureri in diverse zone. Durerile de cap, de stomac sau de picioare sunt printre cele mai frecvente simptome ale lipsei de magneziu din organism. Crampele musculare sau regiditatea in zona gatului sunt alte simptome alarmante. Durerile de maxilar sunt un alt semn. Acestea apar spontan si nu dureaza foarte mult, insa sunt foarte neplacute. Un alt simptom al carentei de magneziu este si durerea in piept, care apare mai rar, insa poate crea o stare alarmanta. 2. Anxietate si nervozitate. Lipsa magneziului se manifesta si la nivelul sistemului nervos central. Simptomele pot fi foarte grave atunci cand si nivelul de calciu din organism este scazut. Anxietatea, atacurile de panica, nervozitatea si comportamentul agitat sunt semne ale deficitului de magneziu. Lipsa magneziului din organism afecteaza si sistemul nervos periferic. Acest lucru duce la amortirea mainilor si picioarelor.

3. Palpitatii. Sistemul cardiac este si el afectat de lipsa magneziului din organism. Pot aparea astfel palpitatii si angina pectorala. Bataile inimii devin neregulate, iar in cazuri severe simptomele sunt asemanatoare unui atac cardiac. 4. Schimbari de comportament. Persoanele care de obicei sunt relaxate si increzatoare devin tensionate, nervoase si pesimiste. De cele mai multe ori, cei care au un nivel scazut de magneziu in corp au o pofta nebuna de ciocolata. Femeile pot experimenta schimbari ale ciclului menstrual. Atat barbatii, cat si femeile devin mult mai apatici, in special daca printre simptome se intalnesc si atacurile de panica. 5. Somnolenta si afectarea memoriei. Alte simptome ale lipsei de magneziu din organism sunt si somnolenta, anorexia, apatia, confuzia, oboseala, putere de concentrare scazuta sau o memorie mai slaba. Contractia permanenta a muschilor, delir, amorteala, halucinatii sau furnicaturi in tot corpul sunt simptome severe ale lipsei demagneziu. In aceste situatii, persoana care experimenteaza astfel de simptome trebuie sa se prezinte de urgenta la medic.

Cauzele carentei de magneziu. Dieta bazata pe carne. Trebuie evitata carnea in exces, deoarece contine cantitati mari de calciu si fosfor. Aceste minerale reduc absorbtia magneziului in organism. De asemenea, produsele alimentare procesate, precum faina, orezul sau zaharul, "mananca" magneziul. Cafeaua si alcoolul. Rezerva de magneziu din organism este epuizata mai repede sub actiunea cafelei si a alcoolului. Medicamentele. O alta cauza a deficitului de magneziu poate fi administrarea unor medicamente (de exemplu: estrogeni - anticonceptionale, diuretice, antidiabetice, antituberculoase). Daca luati astfel de medicamente este necesara suplimentarea aportului de magneziu.

Boli si interventii chirurgicale. Deficienta de magneziu poate fi cauzata de o serie de afectiuni precum pancreatitele, transpiratia excesiva sau problemele cardiace. De asemenea, afectiunile tractului digestiv sau operatiile chirugicale pot reduce absorbtia magneziului in organism. Stresul. Este un mare consumator de magneziu, de aceea trebuie sa aveti grija sa va refaceti permanent aceasta rezerva. Ciclul menstrual. In perioada menstruatiei femeile pierd mult magneziu. Dieta este astfel foarte importanta pentru un aport suficient de magneziu in organism. Surse importante de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, soia, avocado, cacaoa, fasolea, mazarea, legumele verzi, porumbul si lamaile.  Apa este de asemenea o sursa importanta de magneziu, in special apa plata si minerala. De asemenea, se pot administra capsule de magneziu. In farmacii exista o gama larga de astfel de suplimente. Este indicat ca magneziul sa fie asociat cu vitamina B6, care fixeaza mineralul in organism.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

carenta magneziu simptome cauze
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

bogdanian  | #1729
Apa plata (daca va referiti la cea din comert) este si minerala deoarece contine minerale. E posibil sa va referiti la apa carbogazoasa si plata.
Anca  | #8392
am o senzatie de ameteala, ma simt slabita, mananc normal , cat se poate de sanatos. am facut analize si mi au iesit bine , (eu ma gandeam la o anemie) o prietena mi-a recomandat sa i au Magnerot, imi este util? multumesc
Ada  |  #8608
Magnerotul este foarte bun.Mai ales daca se ia exact asa cum scrie in prospect.
Tania  | #8394
Am citit cu atentie , chiar ma intereseaza aproape totul despre magneziu, mai bine zis despre deficienta lui in corp. pentru starile mele de ameteala, aparitia destul de frecventa a carceilor, a crampelor musculare si a frisoanelor sora mea, care a trecut prin aproximativ aceeasi stare, mi-a spus sa iau Magnerot si urmandu-I sfatul am constatat ca dupa o saptamana mi-am gasit partial linistea. O sa iau in continuare ca simt ca-mi face bine.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1843 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017439 (s)