News Flash:

Cum stii cand ai deficit de potasiu - mineralul care sustine oasele, muschii, rinichii, creierul si chiar inima

23 Septembrie 2016
1563 Vizualizari | 0 Comentarii
Corpul nostru este suficient de inteligent incat sa ne traga de manecuta atunci cand nu il tratam cum se cuvine. Potasiul este unul din cele mai importante minerale din organism, dupa fosfor si calciu.

Alaturi de cele doua minerale mentionate, potasiul sustine oasele, muschii, rinichii, creierul si chiar inima. 98% din cele 160 de grame de potasiu din corp se afla in interiorul celulelor.

Dezechilibrul electrolitic. Semne de avertizare si tratamente 

Daca despre calciu stim ca sustine oasele, adica tesuturile tari, importanta potasiului se manifesta asupra tesuturilor moi, iar alimentarea celulelor cu acest mineral se face numai in prezenta magneziului, un alt element vital.

Cele mai evidente semne ca ai deficit de potasiu

1. Durerile musculare si sensibilitatea la cea mai mica activitate indica lipsa acestui element vital in organism.

2. Un studiu publicat de Mayo Clinic arata ca deficitul de potasiu poate fi confundat cu o serie de alte afectiuni, deoarece simptomele lipsei acestui mineral din organism pot fi confundate cu alte probleme de sanatate. De pilda, oboseala sau extenuarea pot indica deficit de potasiu, nu doar de magneziu sau calciu.

3. Inima are palpitatii neregulate intrucat celulele sangelui nu au suficient potasiu pentru o buna circulatie.

4. Furnicaturile sau amortelile pe care le simti daca stai intr-o anumita pozitie sunt alte semnale ca nu consumi alimente cu potasiu.

In ce alimente gasesti potasiu

- frunzele de sfecla: dincolo de faptul ca sunt bogate in vitamina A, aceste frunze contin 0,65 de grame de potasiu la suta de grame;

- cartofii dulci: sunt cei mai bogati in potasiu. La suta de grame, acestia aduc circa 0,7 grame de potasiu din necesarul zilnic;

- caisele uscate si bananele: o suta de grame de caise uscate inseamna 1,2 grame de potasiu, iar 110 grame de banana contine 0,4 grame de potasiu;

 Alimentele bogate in potasiu, pentru scaderea tensiunii

- somonul si ciupercile: o portie de 100 de grame de somon aduce 0,6 grame de potasiu din necesarul zilnic, iar ciupercile contin 0,3 grame din acest mineral, respectand aceeasi cantitate.


potasiul minerale oasele rinichii creieru inima
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1651 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023598 (s)