News Flash:

Cum se prepara supa de oase, un medicament cu 10 beneficii

25 August 2018
78371 Vizualizari | 0 Comentarii

Un vechi proverb sud american spune ca "o supa de oase buna poate reinvia mortii". Supa de oase nu este un panaceu, dar are multe beneficii care au fost recunoscute inca din vremuri stravechide-a lungul timpului, fiind apoi demonstrate si stiintific. Cele mai multe popoare consumau toate partile unui animal (preferand intotdeauna organele, grasimea, oasele, si nu carnea macra), chiar daca nu cunosteau la acea vreme explicatia stiintifica. Supa de oase este o supa concentrata dintr-o varietate de oase, fiarta la foc mic timp indelungat, si care poate fi bauta ca atare, cat si adaugata intr-o varietate de preparate. Iata cateva dintre beneficiile supei de oase:

1. Stiinta a demonstrat ca supa de oase contine minerale care sunt mai usor absorbite de organism, substante benefice din cartilaj si tendoane, cum sunt condroitinul sulfat si glucosamina, care sunt acum vandute ca suplimente scumpe pentru artrita si dureri de articulatii. 2. Supa de peste contribuie la o nastere usoara si vindeca oboseala cronica. Supa din capete si carcase de peste contine iod si substante pretioase pentru sanatatea tiroidei. 3. Despre supa concentrata de pui nu trebuie sa mai vorbim, fiind binecunoscuta capacitatea sa de vindecare in cazul gripelor si racelilor. 4. Gelatina care se formeaza in urma unei supe concentrate de oase s-a demonstrat a fi benefica in tratamentul multor afectiuni cronice, incluzand ulcerul, anemia, diabetul, distrofia musculara si chiar cancer. Are efecte antiinflamatorii, antimicrobiene si calmante (contribuind la un somn mai linistit.) 5. Supa de oase este benefica pentru vindecarea sistemului gastrointestinal, fiind inclusa in tratarea multor afectiuni care au la baza disfunctii la acest nivel. Sanatatea noastra este in mare parte dependenta de sanatatea tractului intestinal. Multe din afectiunile noastre moderne isi au originea in dezechilibrul de microorganisme din sistemul digestiv, generate de o alimentatie procesata si toxica, mult prea multe zaharuri, lipsita de grasimi sanatoase, enzime si bacterii benefice.

6. Supa de oase este o sursa de colagen. Colagenul este cea mai abundenta proteina in corp, constituind 25 - 35% din totalul de proteine al organismului. Colagenul este cel care incetineste imbatranirea si deteriorarea pielii, articulatiilor si oaselor. Oasele umane contin 50 - 70% minerale si 20 - 40% colagen. De aceea, pentru obtinerea unei supe de oase plina de nutrienti benefici este necesar a se folosi o varietate de oase, cartilaje si piele (de pui, vita, porc, etc.) Chiar daca proteinele colagenului se descomp prin fierbere, in supa se obtin glicina, prolina si alti amino acizi necesari pentru producerea colagenului in organism. 7. Consumul exclusiv de carne macra va determina un exces de metionina, un amino acid care poate contribui la metilare excesiva in organism. Acest lucru poate duce la imbatranire prematura si alte probleme de sanatate. De aceea este nevoie de un echilibru, prin aportul de prolina si glicina (din partile cu piele, organe si oase). 8. Prolina este esentiala pentru formarea sanatoasa a colagenului si cartilajului. Glicina este necesara pentru sinteza hemoglobinei, creatininei (pentru energie in celule), sarurilor biliare (necesare la digestia grasimilor) si glutationului (pentru detoxifiere). Este implicata in producerea glucozei, iar un nivel scazut de glicina contribuie la hipoglicemie.

9. Glutamina este de asemenea un amino acid care se regaseste in supa de oase si este foarte important pentru imunitate, sistemul digestiv, detoxifiere, reducerea poftelor de dulce, sanatatea mentala si multe altele. 10. Al patrulea amino acid benefic din supa de oase este alanina, necesara in special atletilor si imbunatatirii functiilor fizice la persoanele in varsta. Conform ultimelor testari de laborator facute de organizatia Weston A Price din SUA, s-a determinat ca supa de oase nu contine prea mult calciu, asa cum s-a crezut initial. Singura modalitate de a creste continutul de calciu din supa de oase este de a adauga legume bogate in calciu la fierberea acesteia, cat si o cantitate mica de otet. Cu toate acestea, acest aliment ramane un aliat de nadejde pentru sanatatea oaselor datorita bio-disponibilitatii mineralelor si a colagenului, un component esential pentru oase sanatoase - contribuie la fermitatea acestora si la rezistenta impotriva fracturilor. 

Retete pentru supa de oase. Supa de oase poate fi facuta in cantitati mai mari si congelata pana la urmatoarea utilizare. Aceasta va tine pana la 5 zile in frigider si cateva luni in cogelator. Cand se fierbe se recomanda adaugarea unei linguri sau doua de otet, care va contribui la extragerea mineralelor (calciu, magneziu, potasiu) din oase. Cu cat fierberea este mai lunga si la foc mic, cu atat lichidul va contine o concentratie mai mare de amino acizi si nutrienti esentiali. O oala electrica (slow cooker) este ideala pentru fierberea prelungita a oaselor. Supa de pui: 1 - 1 1/2 kg de oase de pui cu carne pe ele ( gat, aripi, carcasa, picioare, organe), 1 litri apa filtrata, 2 linguri de otet de mere nefiltrat, bio, 1 ceapa mare, taiata mare, 2 morcovi, curatati si taiati in bucati mari, 1 telina curatata si taiata in bucati mari, 1 legatura de patrunjel tocat. Nota: Este recomandat ca puiul sa fie bio si/sau crescut in sistem traditional, pe pasune, fara hormoni si antibiotice.

Pune oasele de pui intr-o oala mare de otel inox impreuna cu apa, otetul si toate legumele in afara de patrunjel. Pune deoparte timp de 30 min -o ora. Pune apoi oala pe foc si adu la fierbere; indeparteaza spuma care se va forma deasupra. Redu focul si fierbe timp de 6 - 8 ore. Se poate transfera si in slow cooker pentru a fierbe acest timp. Inainte cu 10 minute de a stinge focul adauga patrunjelul, pentru extra minerale. Strecoara lichidul si consuma-l ca atare, adauga- in retetele de sosuri, sau in oricare reteta cu carne si/sau legume, care necesita lichid pentru gatire.

Supa de vita: aproximativ 2-3 kg de oase de vita de diferite feluri, cu maduva si putina carne, 2-3 l de apa filtrata, 3-4 linguri de otet de mere nefiltrat, bio, 2-3 cepe, taiate in bucati mari, 3 morcovi taiati in bucati mari, 1-2 teline taiate in bucati mari, cateva fire de cimbru,1 lingurita de piper boabe zdrobite, 1 legatura de patrunjel tocat. Pune oasele de vita intr-o oala de inxo mare si acopera cu apa si otet si lasa sa stea o ora. Optional, poti rumeni in cuptor la foc mic bucatile de oase care au mai multa carne; adauga-le apoi la celelalte bucati din oala, impreuna cu legumele. Mai adauga apa daca este necesar. Adu la punctul de fierbere si indeparteaza spuma de deasupra. Redu apoi focul la minim, adauga cimbrul si piperul. Aceasta supa poate sa fiarba intre 12 si 72 de ore. (Este o ocazie buna de a folosi oala electrica - slow cooker!) Cu putin inainte de a opri focul, adauga patrunjelul si mai fierbe inca 10 minute. Opreste focul si strecoara bine lichidul. Consuma-l ca atare, adauga-l in retetele de sosuri, sau in oricare reteta cu carne si/sau legume, care necesita lichid pentru gatire.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pui vita beneficii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1972 (s) | 34 queries | Mysql time :0.050366 (s)