News Flash:

Cum se poate slabi cu seminte de chia

14 Martie 2016
11169 Vizualizari | 0 Comentarii
Numarul mare de calorii din semintele de chia provine din continutul ridicat de acizi grasi Omega 3, esentiali pentru o sanatate de fier si pentru mentinerea siluetei. In plus, ceea ce face ca semintele de chia sa fie pretioase pentru dieta ta este numarul foarte mare de fibre pe care il contin. Acestea stimuleaza digestia si confera senzatia de satietate.

Budinca cu seminte de chia, un preparat-medicament
 
Semintele de chia trebuie intotdeauna consumate in forma hidratata, pentru ca altfel risti sa te ineci cu ele. Pentru a te ajuta in procesul de slabire sanatoasa, ele trebuie adaugate in dieta sub diverse forme. 
Ceea ce trebuie sa retii este ca niciun aliment care te ajuta sa slabesti nu face acest lucru de unul singur, fara ca tu sa depui un efort in acest sens. Daca ar exista un astfel de produs-minune, toate dietele ar disparea si nimeni nu s-ar mai chinui sa faca efort fizic, nu? Pentru a slabi intr-un mod sanatos, va trebui sa urmezi o dieta care respecta o singura regula de baza: numarul de calorii consumate zilnic sa fie mai mic decat numarul de calorii arse. Astfel, corpul ajunge sa foloseasca depozitele de grasime pe post de combustibil. Numarul de calorii de care ai nevoie zilnic depinde de mai multi factori, precum indicele de masa corporala, inaltime, compozitia corpului, nivelul de activitate zilnica, varsta si sex, deci nu este nici pe departe un numar atat de simplu de calculat. Ca regula generala, retine ca, daca reduci 500 de calorii din dieta zilnica, vei pierde cam jumatate de kilogram pe saptamana. 

Semintele de Chia, sursa excelenta de calciu si fibre
 
O portie de 30 g de seminte de chia contine in jur de 138 de calorii, adica aproximativ 9% din necesarul zilnic pentru o dieta de 1500  de calorii pe zi. Pare destul de mult, avand in vedere ca este vorba de o cantitate mica dintr-un aliment, dar semintele de chia sunt pline de nutrienti si fibre, iar consumul lor te ajuta sa iti tii sub control poftele, atat la masa, cat si intre mese, cand esti tentata sa iei gustari interzise. 
Semintele de chia sunt pline de fibre (circa 10 g la o portie de 30 de grame). Avand in vedere ca o femeie trebuie sa consume, in medie, circa 30g de fibre, iti dai seama cat de mare este aportul semintelor in acest sens. 
Intr-un studiu publicat in 2014 s-a descoperit ca faina din seminte de chia poate ajuta in procesul de slabire. Au fost studiate efectele consumului de faina din seminte de chia in fiecare zi, timp de 12 zile. Cercetatorii au observat ca participantii la studiu care au mancat zi de zi acest aliment-minune au scazut mai mult in greutate si au scapat de mai multi centimetri din zona taliei comparativ cu cei care nu au consumat respectivul aliment. 

Semintele magice care trateaza cancerul de colon
 
Pentru ca semintele de chia sa te ajute sa slabesti, nutritionistii recomanda sa le adaugi la cereale sau la smoothie-uri. Ele ar trebui consumate la inceputul zilei, ca sa iti dea energia necesara pe tot parcursul acesteia si sa iti taie pofta de mancare. Lasa semintele sa se inmoaie in lapte inainte de a le consuma la cereale. Daca preferi sa le adaugi la smoothie-uri, iti recomandam sa mergi pe varianta fainei de chia. Semintele de chia vor absorbi lichidele din smoothie, facandu-l mai gros si mai consistent, asa ca te vei simti mai satula dupa ce il bei. 
O alta idee utila este sa adaugi faina de chia la oua, cand faci omleta, sau la clatite, pentru a le face mai sanatoase. De altfel, exista si o reteta foarte simpla de clatite 100% sanatoase, facute din albus de ou, piure de banane si faina de chia. 
Semintele de chia mai pot fi adaugate in lapte, pentru a face o budinca sanatoasa, la care poti adauga scortisoara si pudra de cacao. Totodata, semintele pot fi adaugate la piureul de fructe, pentru a face un „gem” delicios fara zahar. Dupa cum vezi, exista multe utilizari ale acestui aliment, care poate fi folosit si ca agent de ingrosare in diferite retete vegane. 

Acest ingredient va scapa de grasime nedorita si scade colesterolul
 
sursa: divahair.ro

calorii sanatate mentinerea siluetei fibre satietate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1622 (s) | 34 queries | Mysql time :0.036663 (s)