News Flash:

Cum se conserva sanatos alimentele

1 Ianuarie 2014
1713 Vizualizari | 0 Comentarii
Conservarea incearca sa pastreze culoarea, textura si aroma fructelor si legumelor. In urma procesului insa, se pierd din nutrienti.
Congelarea este cea mai indicata metoda de conservare industriala. Legumele sunt procesate de indata ce sunt culese, apoi sunt oparite timp de cateva minute si inghetate rapid la temperaturi foarte scazute. Oparirea inactiveaza o serie de enzime si reduce continutul nutritiv al legumelor. O alta parte din nutrienti se pierde ulterior prin gatire, asa ca cel mai indicat mod de a prepara alimentele congelate este la abur, in steamer sau bain-marie. Avantajul major al congelarii este ca tinde sa pastreze mai multe substante hranitoare decat toate celelalte procedee industriale de conservare.
Murarea sau fermentarea
Traditional, prin aceste procedee se imbogateste continutul nutritiv al legumelor. In industrie insa,  dupa recoltare si sortare, ele sunt oparite si conservate intr-un amestec de otet, conservanti chimici, sare, zahar si eventual condimente sau arome identic-naturale. Practic, legumele nu sunt murate, ci pur si simplu stocate in otet si conservant, ceea ce le diminueaza mult continutul de substante nutritive. In plus,  muraturile produse industrial tind sa fie prea sarate, ceea ce afecteaza negativ sanatatea. 
Zaharul 
Gem, compot, fructe confiate, toate sunt conservate in zahar, prin diverse procedee termice. Prin supunerea fructelor la temperaturi ridicate, se distruge cea mai mare parte din vitamine si minerale. In plus, excesul de zahar produce modificari ale metabolismului si ingrasa. Mai mult, majoritatea conservelor dulci produse industrial contin conservanti si arome pentru a le asigura un gust mai intens si o durata de viata la raft cat mai mare.
Conservele de casa
Lucrurile stau insa cu totul altfel cand analizam conservele facute in casa. In cazul legumelor congelate, perioada in care pot fi stocate si consumate este de doar sase luni, insa ele tind sa fie mai gustoase decat cele cumparate din super-market. In plus, deoarece timpul de oparire este mai scurt, legumele congelate in casa pastreaza o cantitate mai mare de nutrienti. Muraturile facute dupa procedeele traditionale de fermentare regleaza flora intestinala, iar acidul lactic pe care il contin ajuta la reglarea tensiunii sangvine si imbunatateste circulatia. In plus, muraturile facute cu otet de mere influenteaza pozitiv tractul urinar si au proprietati anti-bacteriene. Fructele de gradina pot fi pastrate si fara a se adauga zahar. Prin pastrarea la intuneric si temperatura pozitiva a unei pivnite, o parte din substantele nutritive se pastreaza, si fructele pot fi consumate in afara sezonului de recoltare.  Durata de stocare este scurta, de doar cateva luni, dar este o alegere mai sanatoasa decat gemurile si compoturile.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

conservarea nutrienti zaharul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1879 (s) | 34 queries | Mysql time :0.051101 (s)