News Flash:

Cum scapi mai repede de febra musculara

4 Septembrie 2017
247 Vizualizari | 0 Comentarii
Ea apare de obicei in muschii supusi unui efort cu care nu au fost obisnuiti. Contractiile negative, sau excentrice produc o febra mai mare in zona de mijloc a unui muschi, in timp ce contractiile concentrice produc o febra mai mare in zonele din apropierea tendoanelor.

In al doilea rand, intensitatea mare a antrenamentului produce o febra profunda, in timp ce un antrenament cu greutati mai mici si repetari multe produce o febra superficiala.


Iata deci un indicator al zonei din muschi atinsa cu predilectie de un anumit tip de antrenament. Apare cu o intarziere de aproximativ o zi sau mai multe ore, are un varf de intensitate de aproximativ 1-3 zile de la antrenament si trece complet intr-o perioada de 4-7 zile, toate acestea in functie de intensitatea antrenamentului.

Cum se produce, cum se previne si cum se trateaza febra musculara


Mitul "depozitelor de acid lactic" este fals! In trecut, se sustinea faptul ca febra musculara apare din cauza "depozitelor de acid lactic" formate in muschi in urma exercitiilor intense. Ori, s-a dovedit ca aceasta ipoteza este eronata deoarece acidul lactic este eliminat din muschi foarte rapid. Aproape 95% din acest acid este eliminat din muschi dupa aprox. o ora si jumatate de antrenament, deci prea rapid pentru a putea genera febra musculara. Acidul lactic provoaca, de fapt, oboseala musculara si nu febra musculara.


In realitate, nu se stie exact care este cauza exacta aparitiei febrei musculare, dar cea mai plauzibila explicatie este data de distrugerea celulelor musculare prin antrenament cat si stresul oxidativ provocat de radicalii liberi produsi in timpul antrenamentului. In fibrele musculare apar rupturi din cauza tensiunilor create in timpul exercitiilor cu greutati.


Pauza este absolut necesara muschilor atinsi de febra.
Specialistii considera ca un muschi trebuie sa fie complet refacut inainte sa fie antrenat din nou. Asadar, nu este indicat un nou efort pina nu dispare febra musculara. Este gresita informatia potrivit careia febra musculara dispare daca se continua efortul!


Antrenamentul in timpul febrei musculare este contraindicat. In general, daca se mai simte in muschi o usoara durere, crampa, arsura, sau senzatie de tensiune, ar fi bine sa se mai acorde cel putin o zi de pauza muschiului respectiv. Durerea simtita in muschi este produsa de substantele descopuse din fibrele musculare afectate, care sunt preluate ne nervii senzitivi locali ce transforma informatia in impuls nervos trimis la creier. Acesti nervi sunt si afectati de antrenament, deci au nevoie de refacere; tocmai de aceea, febra nu este resimtita imediat, ci dupa cateva ore sau dupa o zi. Daca se forteaza din noul muschiul, aceste cai nervoase sunt supraincarcate, se blocheaza si nu mai transmit impulsurile catre creier.


In general, febra musculara se poate utiliza ca un indicator al eficientei unui antrenament, dar nu este o masura sigura si nu este recomandata de toata lumea. Se considera ca o febra usoara este indicatorul unui antrenament bun, in timp ce o febra prea puternica poate sa indice un antrenament prea intens pentru capacitatea muschiului respectiv si nivelul sau de antrenament. De asemenea, lipsa febrei musculare dupa un antrenament poate sa indice un antrenament sub pragul de stimulare a musculaturii. Totusi, asa cum am mai spus, nu este un indicator sigur, toleranta la durere fiind diferita de la o persoana la alta, cat si legatura intre febra si progrese.

De ce femeile nu fac febra musculara atat de mult ca barbatii?


Exista persoane care progreseaza fara sa faca febra, iar altele fac febra si totusi nu fac progrese. Febra musculara nu ar trebui sa dureze mai mult de 3-5 zile. Ea nu trebuie sa fie foarte puternica deoarece "in acest caz" muschiul a fost solicitat prea mult. O febra musculara prea puternica poate afecta muschiul pe perioade si de la trei saptamani, timp in care nu se face antrenament maxim.


Cateva sfaturi in caz de febra musculara:
- reducerea intensitatii/volumului antrenamentului
- consumul crescut de carbohidrati si proteine dupa antrenament
- utilizarea unor suplimente nutritive, precum creatina, a unor antioxidanti care ajuta foarte mult in refacere.
- incalzirea inainte de antrenament.


muschii efort contractiile negative excentrice tendoanelor
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1559 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013828 (s)