News Flash:

Cum sa-ti protejezi inima la 20, 30 si 40 de ani

4 Noiembrie 2011
3811 Vizualizari | 1 Comentarii

Bolile cardiovasculare fac in fiecare an milioane de victime in toata lumea. Dieta dezechilibrata, lipsa activitatii fizice, consumul ridicat de alcool si tutun, dar si bagajul genetic mostenit sunt factori de risc pentru afectiunile de inima. Le poti preveni, spun specialistii daca faci mici schimbari in stilul de viata. Iata cum sa-ti protejezi inima la 20, 30 si 40 de ani, potrivit Ele: 

La 20 de ani 

1. Bea apa 
La aceasta varsta, majoritatea tinerilor consuma bauturi carbogazoase. Incearca sa inlocuiesti aceste bauturi cu apa, cel putin 2 zile pe saptamana. In acest fel vei economisi si bani, insa inima ta va avea cel mai mult de castigat. 

Persoanele care consuma multe bauturi carbogazoase sunt mai predispuse la obezitate, hipertensiune si diabet. Toate aceste afectiuni isi pun amprenta asupra sistemului cardiovasculare. 

2. Renunta la fumat 
Fumatul este un obicei social si o metoda sigura de a-ti face noi prieteni. Este insa extrem de nociv pentru sanatate. Persoanele care fumeaza inca din adolescenta au o speranta de viata scazuta si sunt expusi riscului unor afectiuni grave, precum cancerul. 

La aceasta varsta este cel mai usor sa renunti la acest viciu, deoarece obiceiul este foarte proaspat pentru creier. Sportul si miscarea in aer liber ajuta la renuntarea la fumat. 

3. Afla mai multe despre istoricul familiei 
Acum este momentul potrivit sa afli mai multe despre familia ta. Discuta cu parintii tai despre bolile din familie. Afectiuni grave precum hipertensiune, atacuri de inima sau cancer pot fi transmise mai departe in familie, astfel ca este foarte important sa cunosti aceste date. 

De asemenea, pana la varsta de 18 ani este indicat sa iti controlezi tensiunea arteriala. 

La 30 de ani 

1. Fa miscare 
Dupa varsta de 30 de ani este foarte important sa iti pui corpul in miscare, in special daca esti dupa prima sarcina. De la aceasta varsta femeile trebuie sa inceapa sa aiba grija de ele mai mult, sa isi controleze greutatea si modul in care se alimenteaza. 

De la 30 de ani este din ce in ce mai greu de eliminat kilogramele in plus, deoarece metabolismul incetineste. Incearca sa faci miscare zilnic, fie acasa, fie la sala de sport. 

2. Nu renunta la pasiunile tale 
In fiecare zi incearca sa faci ceva ce iti place. Citeste o carte, plimba-te prin parc, joaca-te cu animalele de companie, bea o cafea alaturi de prieteni sau bucura-te de o baie fierbinte. Aceste lucruri te vor ajuta sa te relaxezi si sa percepi viata in culori deschise. 

3. Fa-ti un set de analize 
Pana la 30 de ani trebuie sa iti verifici cat mai des tensiunea arteriala si nivelul de colesterol din sange. Daca apar modificari, discuta cu medicul tau si incearca sa revii la valorile normale. 

La 40 de ani 

1. Intareste musculatura 
La 40 de ani, femeile isi pierd masa muscular si metabolismul incetieneste, ceea ce duce la acumularea rapida de kilograme in plus. Pentru a preveni acest lucru, femeile trebuie sa isi intensifice programul de sport. 

Este indicat sa mergi la sala de sport de cel putin 2 ori pe saptamana. Sportul accelereaza metabolismul, intareste sistemul osos si amelioreaza simptomele premenopauzei. 

2. Ai grija de viata amoroasa 
La aceasta varsta iti vei da seama de importanta relatiilor sanatoase si afectuoase. Un partener de nadejde te va ajuta sa treci mai usor peste obstacolele vietii si te va incuraja sa iei deciziile potrivite. Petrece mai mult timp cu partenerul tau, arata-i afectiune si bucurati-va impreuna de viata. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

bea apa fa miscare intareste musculatura
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Karsavina  | #511
Da, asa-i, pentru ture de o zi, merge un svnadis sau te miri ce. Dar la mai multe zile primus-ul e un "must". In rest, parere si experienta personala, pe cat posibil evit conserve dubioase...adica merge foarte bine un pateu, o iahnie de fasole..dar la altele nu prea ma bag. Pe amiaza (e drept ca deja ma refer la chestii mai grele unde timpul conteaza) de obicei glucoza la oprire, apoi batoane de cereale, ciocolata, fructe uscate. Gust cam nasol...dar energie pentru toata ziua. Aveam pe undeva un link cu ce ar fi indicat sa mananci. Daca vrei, il caut si ti-l dau. Pana una alta, inca n-am terminat de citit seria "de la 0 la 2544", dar imi place enorm.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1616 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021215 (s)