News Flash:

Cum sa-ti mentii sanatatea de la 30 la 40 de ani

11 Ianuarie 2011
2696 Vizualizari | 0 Comentarii
Sansele de a avea un copil sanatos scad dupa 30 de ani

In aceasta decada poate fi depistat riscul de osteoporoza, scad sansele de a aduce pe lume un copil, iar fumatorii ar trebui sa renunte la tigari pana la 35 de ani, daca vor sa-si reduca riscul de imbolnavire.


Potrivit medicilor, 30 de ani este varsta de la care trebuie sa uitati de tigari. Cercetarile au aratat ca personale care se lasa de fumat pana la 35 de ani ajung la varsta de 50 de ani cu acelasi risc de a face cancer sau boli cardiovasculare ca un nefumator.


Femeile care isi doresc sa devina mame ar fi bine sa faca primul copil pana la 30 de ani, intrucat dupa aceasta varsta scade fertilitatea. Potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici de la Universitatea St. Andrews, in medie, o femeie se naste cu 300.000 de ovule imature stocate in ovare, dar rata de declin care afecteaza acest rezervor este foarte accelerata. Astfel, 90% dintre ovule se pierd pana in jurul varstei de 30 de ani.


Nu numai pentru femei ticaie ceasul biologic, ci si pentru barbati. Un studiu realizat pe 12.000 de cupluri arata faptul ca sperma barbatilor de peste 35 de ani are o calitate mai slaba, iar sansele ca acestia sa procreeze sunt mai mici.


Produsele antiaging trebuie folosite dupa 30 de ani
Ridurile pot fi prevenite inca de la 20 de ani, daca evitam expunerile prelungite la soare si daca folosim crème hidratante. Insa, produsele anti-imbratranire se recomanda dupa 30-35 de ani.  


Tot acum trebuie urmarita greutatea corporala, deoarece arderile incep sa-si piarda din intensitate cu fiecare decada dupa 30 de ani. Este mai usor sa slabesti la 30 de ani decat mai tarziu, cand metabolismul devine mai lent si este posibil sa ai deja probleme de sanatate.


Aveti grija ce mancati intre mese - optati pentru fructe, cateva nuci sau iaurt degresat, pentru ca proteinele slabesc pofta de mancare.


Calciul si fierul, elemente esentiale
Tot dupa 30 de ani, masa osoasa tinde sa scada cu 3% in fiecare an, cauzand scleroze, osteoporoza si tasari de vertebre. De aceea fereste-te de grasimi si consuma alimente bogate in calciu, cum sunt produsele lactate, dar si pe cele care incetinesc imbatranirea, in special fructe si legume proaspete bogate in vitamine. De asemenea, evita regimurile dure de slabire..


Dupa 30 de ani oboseala cronica isi face simtita prezenta, atat in cazul femeilor, cat si al barbatilor, fiecare trebuind sa faca fata problemelor de la serviciu, dar si vietii de familie. Insa oboseala cronica poate fi si un semn ca lipseste fierul din alimentatie. Cele 18 miligrame necesare zilnic pot fi usor obtinute din cereale, fasole, spanac, carne de vita sau carne de pui.


Mai mult aerobic decat exercitii de forta
Datorita maturizarii sistemului osteo-muscular, masa musculara creste si intre 30 si 40 de ani, corespunzator schimbarilor de metabolism. In aceste conditii, nu mai sunt necesare antrenamente foarte grele, ci o dozare inteligenta a efortului, care sa mentina masa musculara, dar sa asigura un necesar caloric mai scazut, pentru a nu se depune un strat prea mare de tesut adipos.


De la aceasta varsta trebuie sa se tina cont de protejarea articulatiilor, numarul de repetari sa fie mediu, la fel si greutatile pe care le folositi. Nu sariti peste orele de aerobic, pentru ca v-ar putea scadea capacitatea de a face aceste exercitii. In plus, aceste intalniri vor oferi si un prilej de socializare, pentru a nu mai sta toata seara intr-un bar, asa cum se intampla frecvent la 20 de ani.

Citeste si: 


Cum sa-ti mentii sanatatea de la 20 la 30 de ani

scade fertilitatea sperma ridurile produsele anti-imbratranire
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1779 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020037 (s)