News Flash:

Cum sa-ti imbunatatesti digestia in aceste zile

27 Decembrie 2011
2256 Vizualizari | 0 Comentarii

Preparatele traditionale de Craciun nu sunt deloc prietenoase cu sistemul tau digestiv. Foarte multe persoane se pot resimti dupa mesele incarcate de carne si stropite cu alcool, iar constipatia, balonarea si colicile biliare sunt problemele cele mai frecvente care apar acum. Iata cum sa-ti imbunatatesti digestia in aceste zile, potrivit Kudika:   

1. O masa de fructe pe zi
Chiar daca fiecare masa este plina de dulciuri, cozonaci si alte bunatati, totusi una din mesele unei zile trebuie sa constea in cateva fructe. Si pentru ca sunt foarte gustoase si apetisante consumate sub forma de salata, va recomandam astfel ca unul din dulciurile consumate in aceasta perioada sa constea intr-o salata de fructe in care puteti adauga nuci si alte fructe oleaginoase!

Fructele, consumate in masa separata si nu ca desert (pentru ca au un timp de digestie diferit de restul alimentelor) va energizeaza organismul, va confera o cantitate importanta de vitamine, minerale, antioxidanti si fibre care va ajuta sa aveti o digestie usoara!

2. O masa lichida
Nu uitati sa serviti si supe/ciorbe in aceasta perioada. Sunt indicate pentru ca reprezinta mese calde neacide, hidratante, care calmeaza mucoasa gastrica.

In alta ordine de idei, supele/ciorbele au putine calorii, dar ocupa un volum important in stomac, determinandu-va astfel sa consumati mai putin din celelalte feluri de mancare grase si bogate in carne de porc. 

3. Legume sau muraturi
Incercati sa asortati fiecarei mese importante din zi si o salata de cruditati sau de muraturi. Consumul de legume este foarte important si se recomanda sa le consumati in special in stare cruda. Muraturile pastreaza si ele o mare parte din proprietatile legumelor, aducand totodata si un aport important de vitamina C.

Asortarea legumelor proaspete sau a muraturilor la mesele copioase va imbunatati si accelera digestia si va va echilibra aportul de nutrienti. 

4. Ceaiuri dietetice
Faceti din servirea ceaiului un ritual. Chiar daca la masa consumati bauturi alcoolice si sucuri, se recomanda ca la o jumatate de ora dupa masa atunci cand serviti desertul sa aduceti si ceaiul. Puteti alege ceaiuri digestive sau ceaiuri tonice de fructe care vor readuce energia dupa somnolenta care se instaleaza postprandial.

5. Micile plimbari
Aranjati planurile de concediu astfel incat in fiecare zi sa faceti o plimbare de jumatate de ora. Fie mergeti la prieteni si alegeti sa renuntati la masina, fie mergeti pe patinoar sau in parcurile de distractii special amenajate pentru aceasta perioada. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ceaiuri dietetice micile plimbari
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1685 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022293 (s)