News Flash:

Cum sa te bucuri de un somn mai odihnitor, potrivit nutritionistilor

2 Mai 2019
1263 Vizualizari | 0 Comentarii

Se pare ca somnul si mai ales calitatea acestuia sunt influentate si de alimentatie, asadar iata ce ar trebui sa ai in vedere pentru a te odihni mai bine. Nu esti singura care s-a confruntat cateodata cu nopti in care pur si simplu nu te-ai putut odihni. Se pare ca dincolo de factorii externi, lumina, temperatura, calitatea somnului nostru este influentata foarte mult si de obiceiurile noastre alimentare. Astfel, iata cateva lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere pentru un somn mai odihnitor:

Gandeste-te mai bine daca ai nevoie de o cafea dupa-amiaza. Este destul de tentant sa bei o cafea dupa-amiaza cand simti ca nu mai ai deloc energie, insa nutritionistii sunt de parere ca astfel de ajutorare de energizare nu fac decat sa iti afecteze somnul. Atunci cand te simti obosita, renunta la cafea sau, mai rau, la bauturi energizante si iesi afara pentru cateva minute. Incearca sa te misti putin si, totodata, bea cat mai multa apa. Aerul curat face minuni pentru energia ta, mai ales daca lucrezi toata ziua intr-un birou inchis, fara lumina naturala.

Consuma mai multe fibre si magneziu. Daca vrei sa ai un organism sanatos, este important sa consumi o cantitate potrivita de fibre si magneziu, acest lucru ajutandu-ti si sistemul digestiv si, implicit, somnul. Incearca sa ajungi la 25 de grame de fibre in fiecare zi consumand fructe, legume, nuci, seminte si cereale integrale. Pentru magneziu consuma spanac, migdale sau naut sau chiar suplimente alimentare.

Mananca mai putine grasimi saturate si mai putin zahar. Studiile au demonstrat ca zaharul si grasimile saturate pot avea un efect negativ asupra somnului. Asta inseamna ca ar trebui sa limitezi consumul de carne rosie si lactate, precum si doza zilnica de gustari delicioase. In locul batoanelor de ciocolata prepara-ti singura granola sau mananca fructe.

Ai grija ce mananci inainte sa te culci. Nu este indicat sa mananci cu doua ore inainte de culcare, deoarece daca te lungesti imediat dupa ce mananci poate aparea refluxul de acid, care te poate trezi in timpul noptii. Acest lucru iti afecteaza cel mai important ciclu de somn si din aceasta cauza nu te odihnesti corespunzator.

Fii atenta si la ce bei. Daca iti place sa bei un pahar de vin dupa o zi grea de munca pentru a adormi mai usor, este bine sa reconsideri acest obicei. Desi alcoolul intr-adevar te poate ajuta sa adormi mai repede, sa depasesti doza recomandata poate fi periculos. Incearca sa nu bei mai mult de un pahar de vin la cina si renunta la cocktail-urile pline de zahar. sursa: elle.ro
S.F.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnie lipsa somn
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1681 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021368 (s)