News Flash:

Cum sa previi insomnia dupa ce faci sport

14 Martie 2018
322 Vizualizari | 0 Comentarii
sport

O viata sanatoasa are nevoie de miscare, un corp frumos si armonios are nevoie de antrenamente regulate si de o alimentatie echilibrata. De regula dupa un antrenament la sala nivelul de energie creste, dar si nivelul de serotonina din creier, motiv pentru care te poti confrunta cu o serie de idei ce iti pot adesea alunga somnul. Potrivit studiilor efectuate asupra acestui aspect cercetatorii au ajuns la concluzia ca persoanele active care merg regulat la sala, in zille fara antrenament dorm mai mult. Astfel ca pentru a evita insomnia de dupa antrenament se recomanda sa mergi la sala dimineata, in caz contrar tine cont de sfaturile de mai jos daca nu vrei sa ai parte de o noapte alba:

Programeaza-ti antrenamentul si alterneaza-l


Alege intotdeauna sa faci exercitiile de tipul celor cardio dimineata iar seara opteaza doar pentru clasele de yoga sau pillates. In timpul zilei renunta la lift sau la masina si mergi cat mai mult pe jos. Practicata seara, exercitiile de yoga te vor ajuta sa te concentrezi mai usor asupra respiratiei si astfel te vei prega si pentru somn. Pentru asta cel mai recomandat sunt pozitiile cunoscute sub denumirea de „pozitia copilului” sau „copil fericit”.

Fa o baie calda, parfumata

Da, o baie calda, cu spuma si o mana de plante aromate in cada si eventual putina muzica de relaxare pe fundal sunt tot ce ai nevoie dupa o zi agitata la serviciu incheiata cu un antrenament la sala. Astfel iti vei asigura un somn linistit,  si asta deoarece imediat dupa baie temperatura corpului tau va scadea cu cateva grade, fapt ce va ajuta la aparitia starii de somnolenta.

Nu uita de gustarea de dupa antrenament

Cu cat este mai tarziu antrenamentul tau cu atat mai importanta este alimentatia si asta mai ales pentru ca o combinare incorecta a alimentelor poate favoriza aparitia balonarii ceea ce va da peste cap antrenamentul tau, creandu-ti totodata si un disconfort dupa antrenament si un motiv in plus sa nu te odihnesti corespunzator. Alege o proteina care sa te ajute sa refaci masa musculara.

De regula dupa un antrenament la sala nivelul de energie creste, dar si nivelul de serotonina din creier, motiv pentru care te poti confrunta cu o serie de idei ce iti pot adesea alunga somnul. Potrivit studiilor efectuate asupra acestui aspect cercetatorii au ajuns la concluzia ca persoanele active care merg regulat la sala, in zille fara antrenament dorm mai mult. Astfel ca pentru a evita insomnia de dupa antrenament se recomanda sa mergi la sala dimineata, in caz contrar tine cont de sfaturile de mai jos daca nu vrei sa ai parte de o noapte alba.

sursa: clicksanatate.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

iata sanatoasa miscare alimentatie echilibrata energie serotonina
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1579 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015503 (s)